İkincikat’ta Sıfırnoktaiki Oyunları

Pinterest LinkedIn Tumblr +

KAİNATIN EN HIZLI SAATİ

12 Nisan 2001/21:oo

Bir doğum günü partisi. Hazırlıklar. Bir pasta. Üzerinde on dokuz tane mum. Hepsi pastanın içine doğru erimekte. Mutsuz. Karışık. Çekici. Korkak. Ve oldukça yaşlı.
“Kainatın En Hızlı Saati”, bedenin zamana ve yer çekimine karşı direncini ölçüyor. Zamanı yavaşlatma isteğinin sebeplerini soruyor.

Cheetah “Bana bak genç adam. Bana bak dedim. Derime bak; buruşuk ve solgun. Seninki pürüzsüz ve bronz. Neden? Çünkü ben sondayım sen baştasın. Saçlarıma bak; renksiz ve cansız. Seninki kalın ve de simsiyah. Neden? Çünkü ben sondayım. Sen baştasın.”
Captain “İşe yarıyor, Cheetah Bee!”
Cheetah “Her zaman yarar.”

Yazar Hakkında:
1964 yılında doğan Philip Ridley, 1991’de yazdığı ilk uzun oyunu “The Pitchfork Disney” ile 1990 sonrasının en önemli İngiliz yazarlarından biri olmuştur. Eğitimini St. Martin Sanat Okulu’nda Resim dalında görmüş, çeşitli sanat dallarıyla (resim, fotoğraf, edebiyat, sinema, tiyatro) uğraşmıştır. Çocuklara ve gençlere oyunlar da yazan Ridley’in ikinci oyunu olan “The Fastest Clock In The Universe / Kainatın En Hızlı Saati” ilk gösterimini 1992’de Hampstead Theatre’da yapmıştır.

Yazan Philip Ridley
Yöneten Eyüp Emre Uçaray
Çeviren Özlem Karadağ
Oyuncular Korhan Soydan, Güçlü Yalçıner, Banu Çiçek Barutçugil, Halide Eşber, Barış Gönenen, Iraz Yöntem
Proje Ekibi Eyüp Emre Uçaray, Sami Berat Marçalı
Dramaturgi Ebru Nihan Celkan, Nazım Özcan
Reji Asistanları İrem Yünsel, Munise Nur Aktan, Merve Çıtak
Müzik-Efekt Tasarım Ersen Kutluk
Dekor Tasarım Murat Mahmutyazıcıoğlu
Işık Tasarım Deniz Karaoğlu
Kostüm Tasarım Meltem Tolan
Afiş-Fotoğraf-Video Tasarım Cemre Yeşil

BAZI SESLER

13 Nisan 2011/ 21:00

Var olan düzendeki bağımlılıklarımızla bir yüzleşme. Düzenin raylarını yerine oturtmaya çalıştığımız dünyamız. Hayatımızın yönlendiği gerçekler. Atlar. Alkol. Seks. Politika. Şiddet. Aile.
“Bazı Sesler”, kendi sesini unutmaya başladığın ve yabancılaştığın dünyana yüksek sesle sesleniyor. Dengeni bozan ve yön duygunu tekrar bulmanı cesurca isteyen bir yolculuğa çıkartıyor.

Ray “Gitmek ve gelmek, Pete. Tüm yaptığım buydu.”
Pete “Yani, sen gittin. Gittiğinde her şey değişir.”
Ray “Ben de bunu diyorum. Her şey değişmiş.”

Yazar Hakkında:
1967 yılında doğan Joe Penhall, 1994’te yazdığı ilk uzun oyunu “Some Voices” ile 1990 sonrasının en önemli İngiliz yazarlarından biri olmuştur. Eğitimini Gazetecilik dalında görmüş, sonrasında sinema ve tiyatroya yönelmiştir. Yazdığı oyunlarla John Whiting, Laurence Olivier, Evening Standard, Critics’ Circle Theatre gibi ödüllere layık görülen Penhall’un ilk oyunu olan “Some Voices / Bazı Sesler” ilk gösterimini 1994’de Royal Court Theatre’da yapmıştır.

Yazan: Joe Penhall
Yöneten: Sami Berat Marçalı
Çeviren: Özlem Karadağ
Yardımcı Yönetmen: Banu Çiçek Barutçugil
Oyuncular: Ushan Çakır, Tarkan Çeper, Ünal Yeter , Deniz Karaoğlu, Gülce Oral
Proje Ekibi: Eyüp Emre Uçaray, Sami Berat Marçalı
Reji Asistanı: Heves Duygu Tüzün
Sahne Amiri: Merve Çıtak
Işık Uygulama: Ömür Akar
Müzik Uygulama: Berk Öğünç
Müzik-Efekt Tasarım: Ersen Kutluk
Dekor Tasarım: Murat Mahmutyazıcıoğlu
Işık Tasarım: Eyüp Emre Uçaray
Kostüm Tasarım: Meltem Tolan
Fotoğraf-Video-Afiş Tasarım: Cemre Yeşil

KORKU TÜNELİ

14 Nisan 2011/21:00

Yazan: Philip Ridley
Yöneten: Sami Berat Marçalı
Çeviren: Özlem Karadağ
Oynayanlar: Banu Çiçek Barutçugil, Murat Mahmutyazıcıoğlu, Ushan Çakır, Eyüp Emre Uçaray

Alışveriş. Çikolata. Din. Para. Kardeşlik. Kankalık. Güzellik. Çirkinlik. Yaşlılık. Çocukluk. Anılar. İçerisi. Dışarısı. Hiç bu kadar korkunç olmamıştı.

“Korku Tüneli”, bir şov dünyası. Saf korkularımız. Hayata dair en cesur duygular. Sarsıcı bir deneyim.

Presley “Sen uslu bir kızsın Haley. Bunu biliyor musun?”
Haley “Uslu olup olmamamın bir önemi yok. Her şey patlarken değil. Hiçbir hatamız olmamasına rağmen birçok şey bizi toz duman edebilir. Kendimizi kurtarmak için yapabileceğimiz hiçbir şey yok. Beni korkutan da bu!”
Presley “Tekrar anlatayım mı?”

90 dakika / tek perde

Paylaş.

Yorumlar kapatıldı.