21. yüzyılda ateşi, kanı ve acımasızlığı öven bir ahlâkın karşısında tiyatronun sözü ne olabilir diyerek Mada macerasına başladık. Neyi tartışacağımıza, nasıl düşüneceğimize, neye kaygılanacağımıza hatta ne zaman hüzünleneceğimize kendimiz karar verebiliyor muyuz? Düşüncelerimiz, duygularımız, ahlâkımız, birer birer kaybettiğimiz tüm değerlerimiz bizi insan olma serüveninde nasıl bir geleceğe sürüklüyor? Sözcüğün tam anlamıyla: “Aslında yitirdiğimiz insanlığımız mı?” Mada bu serüveni sorgulamak amacıyla sözcüklerin eyleme dönme çabasıdır. Mada seyirciye bir fikri aktarmak, bir çıkarsamayı benimsetmek peşinde değil… Mada bir masal, ama uykudan önce değil, uykuda bir masal. Ve tek bir hedefi var: “Uyanmak”.
ALPAY EKLER – YAZAR
Merhaba. Ben Ruşen Gülen. Mada adlı oyunun yönetmeniyim. Benden Mada’nın tanıtım broşürüne bir yazı yazmam istendi. Bu satırları bu yüzden yazıyorum. Fakat ben “Mada” ile ilgili fikirlerimi, yorumumu, metni ele alış biçimimi, oyuna dair düş ve hislerimi “yazarak” ifade edeceksem, bu oyunu “sahnelememin” ne anlamı kalır. Bu oyunu, niçin ya da nasıl sahneye koyduğumu yazarak anlatmak bu nedenle önemli değil; asıl önemli olan izleyicinin neden burada olduğu veya olmadığı… Sanırım bunu sorgulayacak kişi de ben değilim?… İyi seyirler…
RUŞEN GÜLEN – YÖNETMEN
www.tiyatromerdiven.com
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Maddi Katkılarıyla
Ülkü Şahin
YER:HALİS KURTCA KÜLTÜR MERKEZİ