Şermola'da DESTAR TİYATRO (14-18 Ocak)

Pinterest LinkedIn Tumblr +

14 Ocak Pazartesi

DÎSKO 5NO’LU / DestarTheatre

Yazan: Mîrza Metîn  –  Yöneten: Berfîn Zenderlîoğlu

Oynayan: Mîrza Metîn

Oyun Fotoğrafları: Nazım Serhat Fırat

5 NO’LU vahşeti üzerine bir deneme…

“Disko”, Türkiye’de bilindiği üzere askeri bir işkencehanedir. “5No’lu” ise bu işkencehanenin bir halka karşı soykırım düzeyinde denemesidir. Bir örümcek, bir sinek, bir fare, bir köpek, bir gardiyan ve bir mahkûm tek vücutta dile geliyorlar. Aklın ve hayal gücünün sınırlarını zorlayan insanlık dışı bir vahşeti anlatıyorlar.

Oyun metni “Diyarbakır 5No’lu Cezaevi” ile ilgili yazılmış anı, araştırma, belgesel çalışması ve görüşmeler kaynak alınarak yazılmıştır.

Kürtçe oyun / Tek perde / 60 dk (Türkçe üst yazı kullanılmaktadır)

Ödüller:

2012 NTVmsnbc jürisi Yılın En İyi 5 Oyunu seçkisi

2012 XII. Direklerarası Seyirci Ödülleri “Tek Kişilik Prodüksiyon Ödülü”

2012 Hürriyet Gazetesi jürisi Yılın En İyi 10 performansı seçkisi

2012 Tiyatronline En İyi Tiyatro Oyun Fotoğrafı Yarışması “En İyi Oyun Fotoğrafı”

2012 Tiyatro Tiyatro Dergisi En İyi Erkek Oyuncu

15 Ocak Salı

ANTÎGONE2013 / Destar Theatre Yeni Oyun!

Yazan-Yöneten: Berfîn Zenderlioğlu

Oyuncular: Berfin Zenderlioğlu, Mîrza Metîn

Oyun Fotoğrafları: Nazım Serhat Fırat

“ANTÎGONE2012” bir “ANTİGONE” uyarlaması değil, esinlenmedir. Siyasal gücün gelenek ve değerler üzerindeki yıkımının Sofokles tarafından sorgulanması günümüzde de güncelliğini yitirmiş değildir.  Oyunda gömülecek bir kardeş değil, hasret, acı, intikam duygularıyla aranan bir kardeşin kemikleri vardır. Bir kadın olarak Antigone, kardeşinin kemiklerini bulabilmek için o günün şahidinin peşine düşer.

Kürtçe oyun /Tek perde / 60 dk. (Türkçe üst yazı kullanılmaktadır)

18 Ocak Cuma

CERB (DENEY) / Destar Theatre

Yönetmen: Mîrza Metîn

Oyuncular: Alan Ciwan, Engin Emre Değer, Mîrza Metîn, Mozes Dagil, Narîn Gül Kem, Sevgi Turan

Bir sözsüz oyun denemesi.

Sürekli gözetleniyoruz. Giderek karşı çıktığımız, eleştirdiğimiz, korktuğumuz, kaçtığımız

şeye dönüşüyoruz. Mekanizmanın canlı gözü ve gücü oluyoruz.

Mahkumlar kendi mahkumiyetlerinin gardiyanı olurlarsa ne olur? Oyun, oyuncu, oyun

kurucu ve tüm bileşenler yalnızca ve ereksizce oyun oynama ereğindedir. Buna

uymayanlar, oyunda gardiyan rolünü üstlenecektir. Kendi oyununun gardiyanı.

Ödüller:

2010 X. Lions Tiyatro Ödülleri- En İyi Özgün Yeni Oyun

Tek perde / 70 dk. / Diyalogsuz Oyun

Paylaş.

Yorumlar kapatıldı.