Bi Tiyatro Gururla Sunar: Yeni Kiracı

Pinterest LinkedIn Tumblr +

4[Ümit Buget’in Sabah gazetesinde yayınlanan yazısından alıntıları paylaşıyoruz.]

Biz yeni kiracılarıyız hayatın… Ev sahibinin oğlu her an Almanya’dan gelecek telaşı kalbimizin bir yanında…

Yeni Kiracı’da kendisini eşyalarla çoğalmaya çalışan insanoğlunun hikâyesinin ortasında buluyoruz kendimizi. İnsanın değil eşyaların başrolde olduğu bir oyunda. Bir hayatta…

Yeni Kiracı’nın yönetmen koltuğunda Laçin Ceylan var. Eugéne Ionesco ‘nun kaleminden çıkmış oyunu izleyiciyle buluşturuyor.

Laçin Ceylan’ın eli değmiş bir işi seyretmek keyifli… İster sinemada ister televizyon dizisinde isterse tiyatro sahnesinde onun incelikli dokunuşunu hissediyorsunuz.

Eugéne Ionesco ve Laçin Ceylan işbirliği metni 50’lerden alıp günümüze taşımayı başarıyor.

Oyuna dokunan bir diğer kadın eliyse, Devin Özgür Çınar’ınki. Sahneye çıktığı ilk andan itibaren enerjisiyle bir etki alanı yaratıyor, Yeni Kiracı’nın kapıcısı. Küçük kelimeleri içine atıp, orada evirip çevirip büyüterek seyirciye savurması akşamın akılda kalanlarından. Matkap eşliğindeki oryantal performansıysa dünya gözüyle görülmesi gerekenlerden.

EŞYALAR, İNSANLARIN BOŞLUĞUNU DOLDURAMIYOR!

Öyle ki onun rolünün olmadığı dakikalarda, anbean artan eşyalar Devin Özgür’ün sahnedeki boşluğunu dolduramıyor. Laçin de bunu hissetmiş olacak ki, bir ara arkadan geçip kendini hatırlatıyor ‘cazgır kapıcı’.

Sırf bu bile anlatıyor aslında, eşyalar insanların boşluğunu dolduramıyor. Sahnede, hayatta…

AŞK, MÜMKÜN MÜ HÂLÂ?

Evin ‘yeni kiracı’sını Murat Taşkent, hamalları Fehmi Karaarslan ve Özbek Yıldız sahneye koyuyor. Oyunda aşkı Enginay Gültekin oynuyor! Ankastre mutfakların, akıllı telefonların dünyasında ‘aşka yer var mı?’ sorusuna da çok net ve sarsıcı cevap veriyor Yeni Kiracı…

Eşyalar bi yerden sonra o kadar çoğalyor ki, kendi hayatımızın sahnesinden haykırıyoruz: “Bundan sonrakiler duvar boyunca”

Göndermeler ve dolaylı anlatımlar ağırlıklı metin kendi süreci içinde aşama aşama beklenen bir sona doğru gidiyor. Ama önceden bir hazırlık yapılmadıysa ve ‘uzun sürmüş bir günün akşamı’ysa kendinizi olan bitenin dışında hissetmeniz de imkân dahilinde. O yüzden gitmeden biraz bakmakta fayda var.

Oyun, Devin Özgür Çınar ve Fehmi Karaarslan marifetiyle güldürmeyi de kolaylıkla başarıyor. Fakat ilerleyen bölümlerde meselenin gerçekliği yüzünüze öyle vuruyor ki, komik durumlar bile gülümsemeyi zorlaştırıyor…

Sabah

Paylaş.

Yorumlar kapatıldı.