Hazan Mevsimi; Hayatta ve Sahnede

Metin Boran

Kasım ayı yaklaşırken gerçek manada bir hazan mevsimi yaşıyoruz. Arkadaşlarımızı, dostlarımızı, yoldaşlarımızı öldürüyorlar. Sanatçı dostlarımız, ağabeylerimiz, üstatlarımız aramızdan ayrılıyor.

Edebiyat dünyasından şiirin ve emeğin dostu Sennur Sezer aramızdan ayrıldı. Ardından Tiyatro Oyuncusu Argun Kınal sahnelere veda etti.

 Sonra Ankara Katliamı, 102 can dostumuz bedenleri parçalanarak katledildi. Ve son olarak sinemanın duayeni, Rejisör Memduh Ün hayata gözlerini yumdu. Hepsinin adlarını belleklerimize kazıyarak yaşatacağız onları. Onlara özgürlük borcumuz var.

Biz ise hayatımıza buruk acılarla devam ediyoruz. Hep söylenir böyle günlerde sığınacağımız liman sanatın büyülü dünyası ile yaşama sevincinin çoğaltılması. Eğlenmek için değil, düşünmek, soru sormak, itiraz etmek, umut etmek, hayal kurmak ve daha güzel bir dünyanın kurulabileceği inancını gerçekleştirmek için.

Sanatçısı, işçisi, çiftçisi el ele tutuşarak bu güzel coğrafyanın kanlı ovaya dönüştürülmesine kaşı çıkarak umutla, dirençle, haksızlıklara karşı çıkarak, özgürlükleri çoğaltarak… Dostlarımıza verdiğimiz sözü yerine getireceğiz. Bundan sonra her yer fabrika, sahne, sokak, okul mücadele zemini olarak daha yoğun kullanılacak…

Hazan mevsiminden söz ederken İstanbul’da tiyatro sezonu da açıldı, tiyatrolar, konserler başladı, yoğun bir sezon olacak gibi…

Sezonu erken açanlardan Tiyatro Keyfi, genç oyun yazarlarımızdan Gökhan Eraslan, Yönetmen Kemal Başar’ın özel istediği üzerine kaleme aldığı aktris Cahide Sonku’nun hayatından kesitler sunduğu “Cahide Sonku Müzikali” topluluğun yeni oyunu olarak sezona merhaba dedi.

Deneyimli Yönetmen Kemal Başar’ın dramaturjisi ve yorumu ile sahneye taşınan oyunun müzikleri Orhan Enes Kuzu’ya, ışık tasarımı Yüksel Aymaz’a ait. Kostümler ise Canan Göknil imzasını taşıyor. Nilüfer Açıkalın’ın sade ve abartısız oyunculuğuyla seyirci karşısına çıkarılan tek perdelik müzikal ile topluluk, sezona hüzünle bezenmiş tadımlık bir gösteri sunuyor.

Yazar Gökhan Eraslan’ın, Türk sinemasında ve tiyatro sahnelerinde sanatının yanı sıra aşkları, yenilgileri, hüzünleri ve hayal kırıklıklarıyla da en çok konuşulan kadını olarak bilinen Cahide Sonku’nun çalkantılı hayatının önemli dönüm noktalarını dönemin ilginç olayları ve isimleriyle kısa ama öz bir kurguyla kaleme alarak sanatçının yaşamından kesitler sunuyor.

Müzikalin şarkı sözlerini de yazan Yönetmen Kemal Başar yorumunda, uzak açıdan doğu toplumlarında sanat ve sanatçının içinde bulunduğu negatif duruma, yakın planda ise bu gerçeğin pratik karşılığı olan ezilen ve horlanan Kadın Sanatçı Cahide Sonku’nun keskin dramatik dönüşümler içeren hüzünlü yaşamına odaklanıyor. Kemal Başar, Eraslan’ın metnini, yalın bir anlatımla ölçülü ve tadında bir gösteriye dönüştürüyor.

Oyunculuk hünerlerini daha çok sinemada izlediğimiz Nilüfer Açıkalın, Cahide Müzikali’nde yaşamı gelgitlerle dolu bir kadın oyuncunun sanat alanında yaşadığı ıstırapları, üretimleri, yenilgileri ve yok oluşunun düşüncel, duygusal boyutlarını dönemin nesnelliği bağlamında minimal oyunculuk örneği ile yorumluyor ve yansılıyor. Açıkalın, sade ve özenli bir oyunculuk örneği ile Cahide Sonku’nun kadın ve sanatçı olarak kendisini ve sanatını etkileyen olayları, sanatındaki aşamaları, yaşamındaki dönüm noktalarını sahici bir yaklaşımla, sesi ve tavrını özenle kullanarak dramatik bir hayatın hüzünlü uğrak yerlerine götürüyor seyirciyi. Emeği geçen sanatçı arkadaşlarımıza teşekkürler.

Evrensel



  tarafından yazılan diğer yazılar.

Yorum


işlemi tamamlayınız: