Yazarların Son Yazıları 

Almanya’da Göçmen Kökenli Tiyatro “Öteki Olmak”tan Kurtuldu Mu?*

Zehra İpşiroğlu “Öteki” olmaya karşı çıkarken baskın kültürü sorgulayacak mıyız, kendi sesimizi duyurmak için farklı yollar deneyecek miyiz yoksa buna ayak mı uyduracağız? Almanya’ya iş göçünün başlamasından bu yana geçen yarım yüzyıl içinde göçmenler kendi edebiyatlarını, tiyatrolarını, filmlerini [...]

Pina Bausch’un 1978 Tarihli Macbeth Uyarlaması Tekrar Sahnede

Mehmet K. Özel Öyle bir yapıt düşünün ki, tasarımcısının ondan sonraki 30 yıl boyunca üreteceği bütün diğer yapıtları içinde barındırsın. İşte  Pina Bausch'un ilk defa 1978 yılında sahneye koyduğu "Er nimmt sie an der Hand und führt sie in das Schloss, die anderen folgen" (Adam kadını elinden tuttu ve şatoya [...]

Festivaller, Anılar, Göstergeler ve Kısa Pasajlar

Serkan  Fırtına Köpeklerin, caddelerinde ve sokaklarında öldürülmeden özgürce gezebildiği yerde insana dair şeylerin de özgürce yaşanabileceğini düşünüyorum. Ayvalık, denizi ve diğer güzelliklerinin yanında bu yönüyle de öne çıkan bir kültür kenti. Onuncu yılına giren Ayvalık Tiyatro Festivali, buram buram emek [...]

Tiyatro Seçmeleri Sorunsalı

Mehmet Zeki Giritli Düzenli olarak tiyatro seçmelerine girmek oyuncuların kendilerini geliştirebilmeleri, eksiklerini görebilmeleri ve elbette yeni oyunlarda oynayabilmeleri için çok gerekli ve faydalı bir süreç. Fakat bazı durumlarda bu süreç motive edici olmaktan ziyade küstürücü, cesaret kırıcı ve anlamsız bir hale [...]

Tiyatro Üzerine Mektuplaşmalar III: Ütopyalar Peşindeki Eleştiri

Eylem Ejder-Zehra İpşiroğlu I. EYLEM EJDER’DEN ZEHRA İPŞİROĞLU’NA 7 Mayıs 2019 Zehra hocam, Size mektup yazmak kadar sizden gelen mektupları okumak, yazacağım cevabı düşünmek beni ne kadar heyecanlandırıyor anlatamam. Sabahları evden Emirgan sahiline yürüyüşe çıkıyorum ve aklımda hep yazdıklarınız, yazacağım [...]

Anlatı Distopik, Atmosfer Saykodelik!

Bahar Çuhadar Tiyatro D22’nin ‘Hakikat, Elbet Bir Gün’ü ‘şirazesinden çıkmış’ bir memlekette olanları resmediyor.  Bir öğretmen son dersini verip salıyor kendini boşluğa. Bir salkım söğüt paramparça ediliyor. Bir çocuğun canına kıyılıyor. Sarı tişörtlü bir çocuk; inançlı, tutkulu, cesur. Sokaklarda [...]

35.Genç Günler ve Belediye Sahnelerinin Amatörlere Açılması

35.Genç Günler ve Belediye Sahnelerinin Amatörlere Açılması

Bülent Sezgin Üniversite yıllarında tiyatro yaptığımız dönemden beri önemsediğim önemli etkinliklerden birisi de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları (İBBŞT) tarafından organize edilen Genç Günler etkinliğidir. Bir kurum tiyatrosu olan İBBŞT’nin toplumun farklı kesimleriyle ve amatör dünyayla bağ [...]

Her Şey Güzel Olacak

Her Şey Güzel Olacak

Bir çocuğun bir seçim aracına doğru yüreğinden fırlattığı bu söz bir slogan olmuştu: Her şey güzel olacak! Bu söz bugün bir haykırış. Adalet arayışının, vicdanın çığlığı. Haftalar önce bir çocuğun ellerinden havalanmıştı, şimdi belli ki günler boyu uçacak. Meydanları dolanacak, göğe ağacak, soluk [...]

Ayak Bacak Fabrikası ile At Gözü 

Ayak Bacak Fabrikası ile At Gözü 

Ya Da Fink Ekmeği ile Kör Atlar Erkal Umut Sermet Çağan’a ait bir oyun fikrinden yola çıkarak Yiğit Sertdemir’in yazdığı ve yönettiği At Gözü adlı oyun Altıdan Sonra Tiyatro tarafından Kumbaracı50’de sahneleniyor. Bu vesile ile, bu yazıda, Sermet Çağan’ın Türkiye Tiyatrosu’na kazandırdığı Ayak Bacak [...]

Drama Eğitmenine Sorular

Nedim Buğral* Bu yazıya Çağdaş Drama Derneği’nin eğitimleri ve özellikle düzenlediği uluslararası kongrelerde bana kazandırdıklarına minnettarlığımı sunarak başlamak isterim. Son beş-on yılda okullarda drama eğitmenliği ciddi biçimde yaygınlaştı. Anaokullarında, özel okullarda, hatta devlet okullarında pek çok [...]

 Page 1 of 12  1  2  3  4  5 » ...  Last »