Yazarlar

Çok Yaratıcı Bir Taşlama: Artık Bir Davan Var

Zehra İpşiroğlu BGST Tiyatro'nun Kafka’nın “Davası"nı bugüne taşıdığı bu oyun insanların durup dururken fişlendiği, absürt soruşturmala­rın yürütüldüğü, keyfi tutuklamaların izlediği bir ortama ışık tutuyor. Ani polis baskını... Bay K bir anda neye uğradığını bile anlamadan elektronik kelepçe takılır. [...]

35.Genç Günler ve Belediye Sahnelerinin Amatörlere Açılması

35.Genç Günler ve Belediye Sahnelerinin Amatörlere Açılması

Bülent Sezgin Üniversite yıllarında tiyatro yaptığımız dönemden beri önemsediğim önemli etkinliklerden birisi de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları (İBBŞT) tarafından organize edilen Genç Günler etkinliğidir. Bir kurum tiyatrosu olan İBBŞT’nin toplumun farklı kesimleriyle ve amatör dünyayla bağ [...]

36. Heidelberger Stückemarkt Tiyatro Festivali’nde Türkiye Programının İlk Günü

36. Heidelberger Stückemarkt Tiyatro Festivali’nde Türkiye Programının İlk Günü

geçen haftasonu (4-5 mayıs 2019) heidelberg’de heidelberger stückemarkt (oyun pazarı) tiyatro festivali’nde konuk ülke: türkiye programını takip ettim ve izlenimlerimi tiyatrolar.com.tr sitesinde günlük  ve sosyal medya hesaplarından anlık olarak paylaştım.  sitede yayınlanan günlük yazılarımı burada da paylaşıyorum. [...]

Tiyatro Üzerine Mektuplaşmalar

Tiyatro Üzerine Mektuplaşmalar

Mektuplaşmalar II: “ Tiyatroda Ütopya  ve Yeniden Artık Bir Davan Var Dolayısıyla”   Eylem Ejder-Zehra İpşiroğlu   III. EYLEM EJDER’DEN ZEHRA İPŞİROĞLU’NA                             Sevgili Hocam, 21.04.2019 Mektubuma yazdığınız nazik ve içten yanıtlarınız için çok teşekkür ederim. [...]

Tiyatro Üzerine Mektuplaşmalar

Tiyatro Üzerine Mektuplaşmalar

Mektuplaşmalar I: “Artık Bir Davan Var” Eylem Ejder-Zehra İpşiroğlu Eylem Ejder'den Zehra İpşiroğlu'na İstinye,  8 Nisan 2019 Sevgili Zehra hocam, Öncelikle, İstanbul’a yeniden hoş geldiniz diyerek mektubuma başlamak istiyorum. Yine uzun bir süre Almanya’daydınız. Bu süre içinde en çok özlediğim şeylerden biri [...]

Ayak Bacak Fabrikası ile At Gözü 

Ayak Bacak Fabrikası ile At Gözü 

Ya Da Fink Ekmeği ile Kör Atlar Erkal Umut Sermet Çağan’a ait bir oyun fikrinden yola çıkarak Yiğit Sertdemir’in yazdığı ve yönettiği At Gözü adlı oyun Altıdan Sonra Tiyatro tarafından Kumbaracı50’de sahneleniyor. Bu vesile ile, bu yazıda, Sermet Çağan’ın Türkiye Tiyatrosu’na kazandırdığı Ayak Bacak [...]

Drama Eğitmenine Sorular

Nedim Buğral* Bu yazıya Çağdaş Drama Derneği’nin eğitimleri ve özellikle düzenlediği uluslararası kongrelerde bana kazandırdıklarına minnettarlığımı sunarak başlamak isterim. Son beş-on yılda okullarda drama eğitmenliği ciddi biçimde yaygınlaştı. Anaokullarında, özel okullarda, hatta devlet okullarında pek çok [...]

Bu Bir DAĞ Hikayesi: ÇAK’tan “SAR”

Bu Bir DAĞ Hikayesi: ÇAK’tan “SAR”

Mehmet K. Özel mihran tomasyan zemini kaplayan beyaz kağıt şeritleri bantla birbirlerine tutturduktan sonra, üzerlerine birazdan seyredeceğimizin "bir dağ hikayesi" olduğunu yazdığında, aklıma ilk ararat/ağrı geldi. keşke yazmasaydı diye geçti içimden. meğer onlar da, yani mihran tomasyan ile saro usta, yani bu gösterinin [...]

Hayal Perdesinde Yunus Emre ve Hayali Alpay Ekler Fenomeni

Savaş Aykılıç 22 Mart akşamı saat 20.30. Cemal Reşit Bey Konser Salonu. Çocuklar, gençler, yetişkinler, hayali camiası neredeyse koca salon dolu. Sahnede klasik hayal perdesi yaklaşık bir metreye dört metre uzamış, adeta sinemaskop olmuş. Sinemanın atası olan Hayal Perdesi, şimdi kendi çocuğundan esinlenerek [...]

FC Bergman’dan “300 El X 50 El X 30 El”

FC Bergman’dan “300 El X 50 El X 30 El”

Mehmet K. Özel hani noel zamanı hristiyan kentlerinde meydanlara, vitrinlere, ama mutlaka bütün kiliselere isa’nın barakamsı bir ahırda doğumunu anlatan, ahırın seyirci tarafındaki yüzünün kaldırıldığı, böylece içerisinin görülebildiği, ama sadece barakanın içinin değil, çevresindeki dış mekanın da betimlendiği [...]

 Page 1 of 105  1  2  3  4  5 » ...  Last »