Çeviri / Araştırma / Analiz

Aristofanes’in Peleponez Savaşı’na Tepkisi ve Komedya Kahramanının Mağlubiyeti

Aristofanes’in Peleponez Savaşı’na Tepkisi ve Komedya Kahramanının Mağlubiyeti

Vassiliki Kotini Çeviren: Ata Berk Akşit Eski Komedya hakkında bildiklerimiz temelde, bu edebi türün neredeyse tek temsilcileri olan on bir adet komedi oyununun yazarı olan Aristofanes’e dayanır. Aristofanik komedi politik komedidir çünkü polis (şehir) yaşamını merkeze alarak ve sahneleyerek; güncel politik, toplumsal, edebi ve [...]

Shakespeare’de İnsan

Shakespeare’de İnsan

İbrahim Yusuf  Yavuz GİRİŞ “İnsan” olarak anılan varlığın, salt bir bilinç öznesi olmayıp yalnızca akıl ekseninde anlaşılamayacağını ilk fark eden filozof Platon olmuştur. Platon, hocası Sokrates’in görülerine karşın, insanın hem bedenine hem de akıldan pay almayan “iştiha” yönüne yaptığı vurguyla bu [...]

Şimdi’den Bakarak Geçmişi İnşa Etme Gayreti: Baykuş ve Hayalet

Şimdi’den Bakarak Geçmişi İnşa Etme Gayreti: Baykuş ve Hayalet

Zeynep Erdal* Türkiye tiyatrosuna Batılı metinler yazarak katkıda bulunan Halit Fahri Ozansoy (1891-1971), şair kimliğiyle tanınır. Bunun yanında pek çok roman, deneme ve oyuna da sahiptir. Bu incelememde, Ozansoy'un Baykuş(1916) ve Hayalet(1936) oyunları üzerine biçim ve içeriği gözeten kimi değerlendirmelerde bulunmaya [...]

Ibsen ve Retrospektif Dram

Ibsen ve Retrospektif Dram

Eylem Ejder* “Şimdi geçmişe dönüp baktığımda, gerçekten hoş ve sürükleyici bir şey olduğunu görüyorum.”                                                                                       Hedda Gabler “Başımdan geçen, inandığım, [...]

Ibsen’in Kadınları Farklı Kadınlık Hallerinin Farklı Tonlardaki Duyguları

Ibsen’in Kadınları Farklı Kadınlık Hallerinin Farklı Tonlardaki Duyguları

‘Ibsen’in kadınları farklı kadınlık hallerinin farklı tonlardaki duyguları’. Bahar Akpınar, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü’nde öğretim görevlisi. 2013 yılında April Yayıncılık tarafından Norveç’in Ankara Büyükelçiliği desteğiyle Ibsen’in Sıradışı Kadınları [...]

Yeni Başlayanlar İçin Oyunculuk Okullarına Hazırlık Rehberi

Yeni Başlayanlar İçin Oyunculuk Okullarına Hazırlık Rehberi

Kemal Oruç İlkbahar ve yaz mevsimi gelince birçok genç arkadaşım harıl harıl tirat, ses, ritm, dans, genel kültür vs. çalışarak oyunculuk okullarına hazırlanıyor. Dilerim, hak eden istediği okula girer. Bu yazımda oyunculuk okullarına hazırlanırken nelerle karşılaşacağınızı ve ne yapmanız gerektiğini [...]

Robert Wilson: Kuşağımın Ürettikleri 50 Yıl Sonra Kaybolacak

Robert Wilson: Kuşağımın Ürettikleri 50 Yıl Sonra Kaybolacak

Mimesis Çeviri/ Avangard tiyatrocunun Lady Gaga hakkındaki düşünceleri ve Marina Abramović gibi çağdaş sanatçıların neden ileride 'dipnot' olarak yer alacakları üzerine.  Guardian, 28 Aralık 2015, Çeviri: Zeynep Temeloğlu Avangard Tiyatro Yönetmeni Robert Wilson, 2011. Fotoğraf: Lucie Jansch Lady Gaga'yı "dahi" olarak [...]

Köklere Dönme ve İlkel Varoluşu Yeniden İnşâ Yolunda Bir İcracı: Olivier De Sagazan

Köklere Dönme ve İlkel Varoluşu Yeniden İnşâ Yolunda Bir İcracı:  Olivier De Sagazan

Bülent Yıldız* 20. yüzyıl, büyük oranda politik itkinin de etkisiyle, tiyatro dünyasında büyük kırılmaların yaşandığı bir dönem oldu. Aristoteles’le başlayıp doruk noktasını Hegelci bütünlüklü sanat anlayışı ile oluşturan mimetik anlayış ve klasik temsil ilişkisi, öncelikle tarihsel avangardların ve [...]

Dijital Kültür Hedda Gabler’i Sonsuzluğa Nasıl Taşıyor?

Dijital Kültür Hedda Gabler’i Sonsuzluğa Nasıl Taşıyor?

Mimesis Çeviri/ Ibsen’in Hedda Gabler oyununun yeni bir versiyonu, başrolden gelen tweetler sona erdikten sonra başlayacak – dijital medyanın tiyatro izleyicisini ne kadar ustaca fethedebildiğini göstermek için iyi bir örnek. Guardian, 15 Eylül 2015, Çeviri: Levent Soy Dijital kıvrımlar... Ibsen’in Hedda Gabler oyunu. Mekan [...]

İATG 2016 Ritim Atölyesi Değerlendirme Raporu

İATG 2016 Ritim Atölyesi Değerlendirme Raporu

Ritim Atölyesi, katılımcılara temel ve giriş niteliğinde bir ritim bilgisi kazandırmak ve sahneleme çalışmalarında sezginin ötesine geçebilen fiziksel bir ritim duygusu edinmeyi teşvik etmek üzere tasarlandı. Bu türden bir atölye çalışmasına ihtiyaç olduğu düşüncesi sahne sanatlarının durumuna dair yapılan bir [...]

 Page 1 of 56  1  2  3  4  5 » ...  Last »