Medya Yorum

Geçen Mevsimin En İyi Oyunları

Geçen Mevsimin En İyi Oyunları

Opera Festivali sebebiyle ara vermiş olduğum, geçen tiyatro mevsiminin birbirinden heyecan verici yerli yapımlarını ele almaya devam ediyorum. Burçak Çöllü’nün yazıp yönettiği ‘Nihayet Makamı’ 1918’de, yıkılmış imparatorluğun işgal altındaki başkenti İstanbul’da, bir zamanların şöhretli şairesi Şehvâr [...]

Anlatı Distopik, Atmosfer Saykodelik!

Bahar Çuhadar Tiyatro D22’nin ‘Hakikat, Elbet Bir Gün’ü ‘şirazesinden çıkmış’ bir memlekette olanları resmediyor.  Bir öğretmen son dersini verip salıyor kendini boşluğa. Bir salkım söğüt paramparça ediliyor. Bir çocuğun canına kıyılıyor. Sarı tişörtlü bir çocuk; inançlı, tutkulu, cesur. Sokaklarda [...]

Kadın Şairin Başkaldırısı

Kadın Şairin Başkaldırısı

Zehra İpşiroğlu Altıdan Sonra Tiyatro’nun sahnelediği ‘Nihayet Makamı’ şiddet dolu eril bir dünyada kadın dayanışmasını gündeme getiriyor. Günümüzde tarihsel oyunlara eğilim bir kaçışı mı gündeme getiriyor, yoksa tarih aracılığıyla bugünle hesaplaşmayı mı? Bir dönem resmi tarih ideolojisinin ışığında [...]

“Duende”nin Zweig’a Yaratıcı Dokunuşu: “Satranç”

“Duende”nin Zweig’a Yaratıcı Dokunuşu: “Satranç”

Yavuz Pak İspanya İç Savaşı’nın başında, henüz 38 yaşındayken Franco’nun faşist milisleri tarafından kurşuna dizilen sanatçı Federico García Lorca, Buenos Aires’te 1933 yılında ‘Juego y teoria del duende’ (Duende Kuramı) başlıklı bir konferans verir. Lorca bu konferansta, büyük Endülüs halk ozanlarından [...]

Kader Can: “Erkeğin Libidosundan Kalbe Uzanan Parça!”

Yaşam Kaya Bamİstanbul, geçtiğimiz yıllarda ‘Sen İstanbul’dan Daha Güzelsin’ oyunuyla yakaladığı çıkışın ardından bu sene yine Murat Mahmutyazıcıoğlu’nun yönetiminden ve kaleminden çıkan ‘Kader Can’ adlı oyunla seyircisi karşısına geçti. Geçtiğimiz oyunun başarısı öylesine büyük oldu ki, üç ayrı [...]

Alaturka Bir Komedi; Raif ile Letafet

Metin Boran Son yıllarda tiyatro ortamında özellikle görsel anlatımda ortaya çıkan değişim arayışları, metin yazarlığı ve oyunculuk üsluplarında da yeni kurgu tekniklerinin ve oyunculuk tarzının denenmesinin önünü açtı. Ancak bu arayışlar, her toplulukta pratik olarak bütünlüklü bir başarı yakalayamadı. Bu [...]

Markopaşa’dan Meçhul Paşa’ya…

Dikmen Gürün Ahmet Sami Özbudak, yapıtları ses getiren, beğeniyle izlenen genç oyun yazarlarımızdan biri. 2007 yılında kurulmuş olan Tiyatroadam, o günden bu yana gerek repertuvar düzeni, gerekse yorum ve performanslarıyla adından daima söz ettiren bir ekip. Topluluğun son oyunu “Meçhul Paşa” yazar Özbudak ve Tiyatroadam [...]

Karakolda Karşılaşanlar

Bahar Çuhadar ‘Dünyada Karşılaşmış Gibi’ farklı kurgusu ve seyir düzeni, uzun süre sonra karşımıza çıkan ilk Berkun Oya oyunu oluşu ve yıldız oyuncu kadrosuyla insanı hızla etkisi altına alan bir iş. Ama evvelki Krek oyunlarında karnınızda beliren yumruk hissi bu kez eksik kalabilir… Berkun Oya&Krek Tiyatro [...]

Psikolojik Terapi İçinde ‘Yalnızlar Kulübü’

Yaşam Kaya İlk kez İKSV 18. İstanbul Tiyatro Festivali’nde izlediğim ve bu sezon B Planı tarafından yeniden sahneye konulan Sami Berat Marçalı’nın yazıp yönettiği ‘Yalnızlar Kulübü’ adlı oyun seyircilerinin karşısına geçti. Son dönemde artan ‘Kişisel Gelişim’ olgusunu farklı bir açıdan masaya yatıran [...]

Ya Beni Sararsa Memleket Hasreti…

Bahar Çuhadar Müziğiyle memleketin her kesimine değen, gelgelelim çok sevdiği memleketinde kendine bir köşe bulamayan ve sürgünde, henüz 43 yaşındayken hayattan ayrılan bir isim Ahmet Kaya. BGST Organizasyon ile An Yapım’ın ortak üretimi olan, ezgileri Kardeş Türküler’in emanet aldığı ‘Hep Sonradan’; kolektif [...]

 Page 1 of 154  1  2  3  4  5 » ...  Last »