Yazarlar

Afyon’da Tarafsız Olmak ve Kamuoyu Yaratmanın Dayanılmaz Hafifliği

Bir eğitimci olarak sonuçlarını çok yakından gözlemlediğim bir sorundan söz edeceğim: Gençlerin hayatı çelişkileri ile çok yönlü bir biçimde algılama yetisini körelten bir kalıpçılık. Biz buna kısaca ezbercilik deriz, bu yaklaşımı eleştirir yerden yere vurur ama zihinsel süreçlerimiz üzerindeki etkilerini çok [...]

Yazının Çocuk Tiyatrosunda İcadı

Yazının Çocuk Tiyatrosunda İcadı

Türkiye'de çocuk tiyatrosunu anlatan kaynaklarımız sınırlı. Tekin Özertem'in “Türkiye'de Çocuk Tiyatrosu” kitabı ve “Çocuk Tiyatrosu” adlı 12-14 Mayıs'da Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü tarafından basılan sempozyum kitabı, 1979 basım tarihine sahip. İsmail Hakkı Baltacıoğlu'nun “Tiyatro Nedir” (2006, [...]

Çîrokeke Zivistanê ile Baharı Başlatmak…

Masal çağındaki çocuklara boylarından büyük hapis cezaları verilebilen bir ülkede tiyatro üzerine yazıp çizmek çok kolay değil. Postmodernist erdemlere, türlü tahammül stratejilerine sahip değilseniz memleketin halleri insanda pek mecal bırakmıyor. Tiyatro alanı cumhuriyetin temel kazanımları söyleminin, darbe ve [...]

Tiyatro, Yasa ve Açmazlar: Afyon Örneği

Afyonkarahisar Belediye Şehir Tiyatrosu’nda (AKBŞT) belediye kadrosundaki iki tiyatrocunun (Genel Sanat Yönetmeni Ali Çakalgöz ve yardımcısı Sultan Örenkaya’nın) işten çıkartıldığı, tiyatro çalışmalarının tamamen gönüllü (amatör) çalışmaya indirgendiği ve kentteki tek kültür merkezi binasının yıkılacağı [...]

Mimesis Dergisi’nin Bir Yazı Kurulu Oluşturma Girişimi Ne Anlam İfade Ediyor?

Mimesis'i yayına hazırlayan inisiyatif, geçtiğimiz hafta sonu dergiye bugüne kadar destek vermiş ya da destek vermeyi vadeden bir grup tiyatro insanıyla bir araya geldi. Amaç Mimesis'e verilen desteği daha sistemli hale getirmek ve kurumsallaştırmak için bir adım atmaktı. Gerçekte dergiye düzenli katkı sunan geniş bir kadroyu [...]

Hoş Geldiniz Dostlar

Hoş Geldiniz Dostlar

Ceren Okur (15.02.2010) Günlerdir düşünüyorum Mimesis'e yakışan bir merhaba, hep birlikte hoş geldik, nihayet internette kalıcı bir köşemiz oldu yazısı yazabilmek için. Önüme notlar çıkardım, her biri üstüne makaleler yazılması gereken konulardan oluşan. Tahmin edebildiğiniz gibi işin içinden çıkamadım. Çocuk [...]

Büyüyünce Ne Olacaksın?

Büyüyünce Ne Olacaksın?

İBBŞT Çocuk Biriminin oyununu Ferih Egemen sahnesinde seyrettim. Önce Ferih Egemen hakkında kısa bir bilgi vereyim; 1917 doğumlu, tiyatro ve sinema oyuncusu, yönetmen, yazar, seslendirme sanatçısı Ferih Egemen, Türk tiyatro tarihinde önemli bir yere sahip. Sanatçı 1932 yılında Şehir Tiyatroları kadrosuna girerek, [...]

Avrupa’da Sahneye Koyuculuğun Tarihsel Gelişimi

Avrupa’da Sahneye Koyuculuğun Tarihsel Gelişimi

Bu çalışma İstanbul Kültür Üniversitesi Rejisörlük Yüksek Lisans programından mezun olan Bülent Sezgin’in Avrupa’da Rejisörlük Kavramının Ortaya Çıkışı: “Stanislavski ve Brecht” Örnekleri Üzerinden Yönetmenlik Metodolojisinin İncelenmesi adlı tez çalışmasının bazı bölümlerinden [...]

Mimesis’in Çağrısı

Mimesis Tiyatro Çeviri ve Araştırma Dergisi, 1988 yılında yayın hayatına başlarken, memlekette kâğıda kıran girmiş, basımda kullanılacak malzeme ancak birkaç merdiven altı dükkândan o da rica minnet toplanabilmiş, türlü acemiliklerle takip edilmeye çalışılan baskı süreci, bir tipo dizgi makinesinin ağır kurşun [...]

Mimesis’in Web Sitesi Açılırken…

Mimesis’in ilk sayısı 1988’de, yani bundan 22 yıl önce yayınlandı. O günden bugüne her biri kalın bir kitap hacminde olan 16 sayı çıktı. İlk başlarda oldukça düzensiz aralıklarla yayınlandı. Deyim yerindeyse “zamanı gelince” yayınlandı diyebiliriz. Son iki yıldır düzenli bir periyoda kavuştu. Artık düzenli [...]

 Page 106 of 108  « First  ... « 104  105  106  107  108 »