Yazarlar

Tiyatro Üzerine Mektuplaşmalar Hakkında

Eleştirel Bir Dostluk ya da Dostça Eleştiri Yapmak Mektuplaşmalar, eleştiriyi kolektif bir çaba olarak yeniden düşünürken Zehra İpşiroğlu’yla geliştirdiğimiz modellerden biri. Belki de içlerinde en açık, en samimi, en dostça olanı. İki farklı kuşağın, yaşantının, görme ve düşünme biçiminin tiyatro [...]

Ayak Bacak Fabrikası ile At Gözü 

Ayak Bacak Fabrikası ile At Gözü 

Ya Da Fink Ekmeği ile Kör Atlar Erkal Umut Sermet Çağan’a ait bir oyun fikrinden yola çıkarak Yiğit Sertdemir’in yazdığı ve yönettiği At Gözü adlı oyun Altıdan Sonra Tiyatro tarafından Kumbaracı50’de sahneleniyor. Bu vesile ile, bu yazıda, Sermet Çağan’ın Türkiye Tiyatrosu’na kazandırdığı Ayak Bacak [...]

Drama Eğitmenine Sorular

Nedim Buğral* Bu yazıya Çağdaş Drama Derneği’nin eğitimleri ve özellikle düzenlediği uluslararası kongrelerde bana kazandırdıklarına minnettarlığımı sunarak başlamak isterim. Son beş-on yılda okullarda drama eğitmenliği ciddi biçimde yaygınlaştı. Anaokullarında, özel okullarda, hatta devlet okullarında pek çok [...]

Bu Bir DAĞ Hikayesi: ÇAK’tan “SAR”

Bu Bir DAĞ Hikayesi: ÇAK’tan “SAR”

Mehmet K. Özel mihran tomasyan zemini kaplayan beyaz kağıt şeritleri bantla birbirlerine tutturduktan sonra, üzerlerine birazdan seyredeceğimizin "bir dağ hikayesi" olduğunu yazdığında, aklıma ilk ararat/ağrı geldi. keşke yazmasaydı diye geçti içimden. meğer onlar da, yani mihran tomasyan ile saro usta, yani bu gösterinin [...]

Hayal Perdesinde Yunus Emre ve Hayali Alpay Ekler Fenomeni

Savaş Aykılıç 22 Mart akşamı saat 20.30. Cemal Reşit Bey Konser Salonu. Çocuklar, gençler, yetişkinler, hayali camiası neredeyse koca salon dolu. Sahnede klasik hayal perdesi yaklaşık bir metreye dört metre uzamış, adeta sinemaskop olmuş. Sinemanın atası olan Hayal Perdesi, şimdi kendi çocuğundan esinlenerek [...]

FC Bergman’dan “300 El X 50 El X 30 El”

FC Bergman’dan “300 El X 50 El X 30 El”

Mehmet K. Özel hani noel zamanı hristiyan kentlerinde meydanlara, vitrinlere, ama mutlaka bütün kiliselere isa’nın barakamsı bir ahırda doğumunu anlatan, ahırın seyirci tarafındaki yüzünün kaldırıldığı, böylece içerisinin görülebildiği, ama sadece barakanın içinin değil, çevresindeki dış mekanın da betimlendiği [...]

Altıdan Sonra Tiyatro’dan “Nihayet Makamı”

Mehmet K. Özel tüller arkasında bir mekan. terk edilmiş, uzun zamandır ayak basılmamış, harap olmuş eşyalarla bir mekan. uzun zamandır ayak basılmamış ama kağıtları soyulmuş duvarları, yırtılmış muşambasının altından gözüken ahşap zemini, pencere pervazı, şömine ağzı, gramofonun hunisi, plağın kırık ucu, [...]

Yuva/Home

Yuva/Home

Mehmet Bozkır “Gidecek hiçbir yerimiz yok bizim.” Biri ikinci işindeki mesaisini bitirip evine gitmek üzere olan bir taksi şoförü, ikisi hiç bilmedikleri bir ülkede, bilmedikleri bir şehirde gördükleri ilk taksiye atlayan iki yabancı. Diğeri bu üç insanın varlığından habersizce sokakta yürüyen bir adam. Sami Berat [...]

Işıltılı Haşereler… İnsanın İnsan Olarak Yoksullaşması

Işıltılı Haşereler… İnsanın İnsan Olarak Yoksullaşması

Erkal Umut İkinci Kat geçen sezon sergilediği Işıltılı Haşereler adlı oyunu bu sezon da sahneliyor. Tüketim kültürünü, gittikçe büyüyen tüketim arzusunu ve edinmedeki doyumsuzluğu alegorik bir öykü üzerinden anlatan oyun, konusu kadar rejisi, oyunculukları ve dekor tasarımı ile göz dolduruyor. Oyunun konusu şöyle; [...]

İspanya’da Tiyatro Okullaşması İzlenimleri

İspanya’da Tiyatro Okullaşması İzlenimleri

Bülent Sezgin Türkiye’nin eğitim ve kültür-sanat dünyasında Batı’ya açılan belki de son kapılarından birisi de Erasmus programı. AB uyum sürecinden uzaklaşmayla birlikte, sanatsal projelere olan fonların ciddi oranda azaldığı söylenebilir. Erasmus programı uluslararası deneyim yaşamak isteyen sanatçıların ve [...]

 Page 4 of 108  « First  ... « 2  3  4  5  6 » ...  Last »