Performans Günleri 2010

Galata Perform ve KargART güçlerini birleştiriyor…

18 Mart – 30 Mart 2010

Performans Sanatları alanında yıllardır faaliyet göstermekte olan iki kurumun güç birliğine giderek gerçekleştireceği Performans Günleri 2010 etkinliği, bu sene, İstanbul’un iki yakasına birden yayılıyor. Galata Perform ve KargART tarafından düzenlenen etkinlik, performanslar, atölyeler, video gösterimleri, teorik sunum ve konserlerden oluşacak. Etkinlikler Kadıköy’de KargART, Beyoğlu’nda ise Galata Perform, Kuledibi Meydanı ve sokakta gerçekleşecek.

Bu yılın kavramsal çerçevesi; “Performans”ın disiplinlerarası ve disiplinler ötesi bir biçim oluşu ve özel olarak, Performans’ın tiyatro ile ilişkisi, tiyatro ile ortaklıkları, ayrılıkları, gelgitleri, “Performance Art” dediğimiz dilin, tiyatronun, dansın, “gösteri-show” dünyasının dilini nasıl ödünç aldığı, hangi durumlarda reddettiği gibi sorulardan oluşuyor.

Programda Reflex, Güler Aşık gibi genç sanatçı performanslarının yanı sıra, Ayşe Orhon – Ömer Aygün ve bir CUMA Guncel Sanat Utopyalari projesi olan Şikayet Korosu’nun kamusal alan performansları, Genco Gülan’ın “ölüm” konusunu işleyen performansının açık provası, Kainat Güzeli, Anne Weshinsky, Ümit Ilgın Yiğit, Evrim Kavcar – Çiğdem Kaya, Maskİstanbul, Handan Ergiydiren Özer – Çağlar Yiğitoğulları – Zafer Aracagök’ten oluşan 22/11 & Damaged & SIFIR gibi “performans-tiyatro-show” türleri arasında gidip gelen projeler yer alacak.

Etkileşimli müzik ve dans performans örnekleriyle Gonca Gümüşayak – Şebnem Poryalı – Duygu Demir, Deli Köpek – Esra Yurttut – Alper Akçay – Günay Ertekin’den oluşan Noland; dans performans alanında ise Sesil Sar – Münibe Millet – Zinnure Türe, Atmasyon Dans Kumpanyası, Dadans, Aslı Bostancı, Şebnem Yüksel – Burçin Elmas, Nebahat Erpolat gibi sanatçıların performansları da etkinlik süresince izlenebilir.

Müzik performansları alanındaki örnekler olarak Anadolu’nun etnik öğelerini barındıran “Hoca Nasreddin”yı ve tuşlu çalgılarla ilgili deneyimlerini doğaçlama üzerinden izleyiciyle buluşturan Mehmet Ali Uzunselvi ve Emre Dündar’ın “Karşılaşma” projesini; müzik ve diğer disiplinlerin bir araya getirileceği işler olarak da Luxus’un sahnede eşzamanlı dokuması, An.’ın typing ve görseller kullanarak yapacağı doğaçlamayı ve Seni Görmem İmkânsız – Deli Köpek – Gonca Gümüşayak’ın toplu doğaçlamasını sayabiliriz.

Bu seneki Performans Günleri’nin programı Zerrin Yanıkkaya, Beliz Güçbilmez, Celal Mordeniz, Ceyda Erdemli, Mimesis, Handan Ergiydiren – Zeynep Günsür – Şafak Uysal – Aylin Kalem İşcen – İlyas Odman, Ata Ünal – Özlem Hemiş – Ayşe Draz, Yeşim Özsoy Gülan – Evren Erbatur – Aydın Teker – Gurur Ertem ve Şahika Tekand’ın katılımı ile düzenlenen teorik sunumlar, paneller, tartışmalar ve Gonca Gümüşayak – Tuna Pase, Güray Dinçol, Ceyda Erdemli ve Dorina Maria Harangus’un atölye çalışmalarıyla da ayrıca zenginleştirildi.

Son olarak etkinlikler kapsamında Nicolai Galen’in Shut Your Eyes ve Dadans ekibinin Small Talk – Hoşbeş isimli performans videoları da gösterilecek.

Ayrıntılı Program:

PERFORMANSLAR (Tarih Sırasına Göre)

Açılış Kokteyli

Performanslar: Reflex, Kainat Güzeli

DJ Setleri: Bahadır Dilbaz + tai fu

Tarih: 18 Mart 2010

Süre: Performanslar 20:30-21:30, DJ Setleri 21:30 – 01:30

Cuma Güncel Sanat Ütopyaları

Performans
Projenin Adı:
İstanbul Şikayet Korosu
Kavramsal Çerçeve:
Farklı kesimlerden ve yaş dilimlerinden katılımcıları bir araya getiren İstanbul Şikayet Korosu, şehrin şikayetlerine tekrar eğlenceli bir göz ile bakma, şikayetleri birey olarak değil de bir topluluk olarak dile getirme ve dolayısıyla sesini farklı bir şekilde duyurma amacını barındırıyor.

Süre: 15 dakika

Tarih: 20 Mart 2010

Saat: 16:00

Yer: Kuledibi Meydanı


Reflex Sanatçı  İnisiyatifi

Performans

Projenin Adı: Paranın Güvenilir Kaynakları

Katılımcılar: Kardelen Fincancı, Itır Demir, Deniz Rona, Evrim Özarslan

Kavramsal Çerçeve: “Devletlerin, yeni devletlerin ve derin devletlerin kutsal ikonası niteliğindeki, gerçekte herhangi bir varlık durumundan bile söz edemeyeceğimiz paralar aslında nedir? Bir insan neden kendi parasını uydurup, basmaz?”

“Paranın Güvenilir Kaynakları” da işte tam bu noktaya, paranın aslında hiçbir güvenilir kaynağı olmadığına parmak basıyor ve ironik bir dil kullanarak sunduğu önermelerle bu sorulara cevap arıyor.

Süre: 15 dk

Tarih: 18 Mart 2010 (KargART), 20 Mart 2010 (Galata Perform)

Saat: 20:30 (KargART), 16:15 (Kuledibi Meydanı)

Performans yeri: Kuledibi Meydanı ve Kargart

Evrim Kavcar, Çiğdem Kaya

Performans
Projenin Adı:
Mad Love Trilogy
Kavramsal Çerçeve:
Mad Love Trilogy, üç performanstan oluşan bir dizidir. Bu dizi iki sanatçının izleyici önünde kelime, imaj, iz … kullanarak diyalog/atışma ya da görsel mübadele kullanmasına dayanır. Ana ekseni bu mübadele arasında oluşan konsantrasyon yoğunluğudur.
Süre:
2 saat

Tarih: 20 Mart 2010

Saat: 16:00

Yer: Galata Perform

Güler Aşık

Performans

Projenin Adı: 5 Vakit

Kavramsal Çerçeve: Duvara yansıyan görüntünün içeriğiyle ilişkili (namaz) dikdörtgen bir form (seccade) görüntünün önünde durur. Sanatçı video süresince o form içinde sol ayağının üzerinde ayakta durmaya çalışır. Sanatçının sağ ayağı zemine değip değmemek arasında gidip gelirken gerilimi arttırmaktadır. Videonun bitimine kadar fiziksel olarak güç sarfedilirken, içinde bulunduğu durumun atmosferinde de manevi bir direniş sözkonusudur. Seyirci herhangi bir zamanda, beş farklı mekânda çekilen görüntüyü seyrederken aslında bir ibadet anına şahit olmakta ve ister istemez kendini bu eylemi uygulamaktadır.

Süre: 8 dk

Tarih: 20 Mart 2010 (Galata Perform), 27 Mart 2010 (KargART)

Saat: 18:30 (Galata Perform), 18:00 (KargART)

Yer: Galata Perform, KargART

Aslı  Bostancı

Performans

Projenin Adı: in between

Kavramsal Çerçeve: İki farklı kişilik ve arasında olmanın deneyimlenmesi hareket yaklaşımını belirlemiştir. Seyirci ve performansçının arada bırakılması, bağlantılar arasındaki zamansızlaştırılmış yeni zamanları ve durumları araştırır.

Süre: 15 dakika.

Tarih: 20 Mart 2010

Saat: 19:00

Yer: Galata Perform

Kainat Güzeli


Performans
Proje Adı:
‘Fuat – Ali – Kemal – Harun – Burhan – Mehmet’
Kavramsal Çerçeve:
Performanslarında kadın kimliği, politika, kapitalizm gibi pek çok konuya temas eden Kainat Güzeli, “Fuat- Ali- Kemal- Harun- Burhan- Mehmet” adlı performansında, her yaştan, konumdan erkeklerle ilişkilerini sorguluyor.

Süre: 20 dk

Tarih: 18 Mart 2010 (KargART), 20 Mart 2010 (Galata Perform)

Saat: 21:00 (KargART), 19:30 (Galata Perform)

Yer: KargART (Açılış Partisi) ve Galata Perform

Noland

Performans

Performansın Adı: DİSKO

Katılımcılar: Esra Yurttut, Günay Ertekin, Alper Akçay, Deli Köpek

Kavramsal Çerçeve: İnsanın kamufle anları. Kurallarla yaşama ve bunun üzerinden kendini disipline etme halinde, insanda ortaya çıkan kamufle olma duygusu. Bedenin teknik hareketinin kuralları üzerinden insan algısının otomotikleşmesi.

Süre: 20 -30 dk.

Tarih: 20 Mart 2010

Saat: 20:00

Gonca Gümüşayak, Şebnem Poryalı, Duygu Demir

Performans

Proje adı: Köşe Kapmaca

Kavramsal çerçeve: Müzik ve dans eşliğinde an’a özgü kompozisyon: 1, 2, 3, … 4, üç kadın, dört köşe, bir de boş köşe, o da size a, be, ce… çocukluk, ergenlik,olgunluk

Süre: Yaklaşık 30 dk

Tarih: 20 Mart 2010

Saat: 20:30

Yer: Galata Perform


22/11 & Damaged & SIFIR

Performans

Proje Adı: LUVSTORY – Solo Performans

  • Katılımcılar: Solo Performans: Çağlar Yiğitoğulları
    Koreografi, Metin, Tasarım: Handan Ergiydiren Özer
    Canlı Müzik: Zafer Aracagök

Kavramsal Çerçeve: Luvstory, bir solo performans. Ses, metin ve devinim “en az ama en çok” olarak tasarlandı. Şimdi ve burada “salt okunur” bir gösterim yaratıldı. 22/11, DAMAGED ve SIFIR, bu sefer hayaletleri her yer olabilecek bir yere ve her şey olabilecek bir hiçliğe çağırdı…

Süre: 20 dak

Tarih: 21 Mart 2010 (KargART), 22 Mart 2010 (Galata Perform)

Saat: 20:00 (KargART, Galata Perform)

Yer: KargART, Galata Perform

* Gösterimde yer alan müzik için SIFIR’ın “500won Project” parçası “Luvstory”ye borcu vardır.

Şebnem Yüksel, Burçin Elmas

Performans

Katılımcılar: Şebnem Yüksel (Dans), Burçin Elmas (Saksofon)

Kavramsal Çerçeve: Bir dansçı ve bir müzisyenin aynı mekânda buluşması. Hareket ve saksofonun birleştiği / ayrıldığı noktalar, birlikte hareket ettikleri ve birbirlerine karşı çıktıkları anlar üzerine kurulu bir performans. Kim kimi yönlendiriyor?

Süre: 30 dk.

Tarih: 22 Mart 2010 (Galata Perform), 27 Mart 2010 (KargART)

Saat: 19:00 (Galata Perform), 16:15 ve 18:30 (KargART)

Yer: Galata Perform, KargART

G. Sesil Sar, Münibe Millet, Zinnure Türe

Performans

Projenin Adı: LLHT: Altta Kalanın Canı Çıksın

Katılımcılar: Performans: Zinnure Türe, Münibe Millet

Metin: G. Sesil Sar

Fotoğraf: Engin Irız

Kavramsal Çerçeve: Adem’in, Havva’dan önceki karısı “Lilith”in hikâyesi. Bir isyan haritası, bir yol durumu. G. Sesil Sar tarafından yazıldı. Münibe Millet ve Zinnure Türe ise masalın –her şeylerini ortaya koyarak- anlatıcıları.

Süre: 40 dk.

Tarih: 25 Mart 2010 (KargART), 26 Mart 2010 (Galata Perform)

Saat: 20:00 (KargART), 21:30 (Galata Perform)

Yer: KargART, Galata Perform

Dadans

Performans

Performans Adı: SatırSonu Duble

  • Katılımcılar: Koreograf: Dila Yumurtacı
    Dansçılar: Dila Yumurtacı, Hazal Kızıltoprak, Melek Nur Dudu, Merve Uzunosman, Burcu Brodo, Elif Yalçın
  • Müzik: Einstürzende Neubauten, Mental Overdrive, Daniel Darc

Kavramsal Çerçeve: Julio Cortazar’ın el çizgisi adlı hikâyesinden yola çıkılarak kadın-erkek ilişkileri üzerine bir sorgulama. Seçilen veya seçen olma hali, kararsızlığın yarattığı çaresizlik, tek bir kadın bedeninin içindeki farklı kadınsılıklar… Basit durumların karmaşıklaşmasına anlam verme çabaları.
Süre: 25 dk.

Tarih: 25 Mart 2010

Saat: 19:00

Yer: KargART

Ümit Ilgın Yiğit

Performans

Performans Adı: Terso Kimlik ve Kör Kedi İlkesi

Kavramsal Çerçeve: Sanatın kimlik ve kimlik politikası üzerinden Queer teorinin kimlik sorgulaması yapmak. Aynı zamanda “onur, gurur, merhamet, vicdan” gibi olguların kimlik ve kimliksizlik üzerinden eleştirilmesini sağlamak. “Teoride tartışabileceğimiz bu durumu bir grup halinde yüz yüze kendi biricik hallerimiz üzerinden nasıl dönüştürebilir?” sorusuna bir yanıt bulmak.

Süre: 40-60 dk.

Tarih: 25 Mart 2010

Saat: 21:00

Yer: KargART

Ayşe Orhon, Ömer Aygün

Performans

Projenin adı: OLASI

Katılımcılar: Ayşe Orhon (önerme ve uygulama) ve  Ömer Aygün (metin)

Kavramsal içeriği: OLASI, yatayda ilerleyen, dikey bir yüzeyde gerçekleşen bir eylem. Bir metnin yazımının, okumasının eylemi. Bir metnin oluşumuna ve farklı olasılıklarda yol alışlarına şahit olduğumuz bir eylem.

Süre: 40 dk.

Tarih: 27 Mart 2010

Saat: 14:00

Yer: İstiklal Caddesi. Odakule-Tünel arası. No:154

Nebahat Erpolat

Performans

Proje Adı: Kayıp Sultanlar

Kavramsal Çerçeve: Kayıp Sultanlar; film, ses, fotoğraf, dans hareketi gibi farklı disiplinlerin sınırlarını geçen viseral bir görsel yerleştirme performansıdır. Kavramsal ve çağdaş bir çerçeveden yola çıkar. Ses, fotoğraf ve tekstler aracılığıyla dört kuşak kadının göçünün tesirlerini açığa çıkarır. 1970’e Melbourne’de doğan Nebahat Erpolat’ın ailesi de tıpkı her göç eden aile gibi kendi yurtlarına dönmek üzere ülkelerini terk etmişti.

Süre: 30-40 dk.

Tarih: 27 Mart 2010

Saat: 17:00

Yer: KargART

Genco Gülan

Performans
Projenin Adı:
KARAOKE: Andy Kaufman
Kavramsal Çerçeve:
Genco Gülan, Karaoke projesinde Andy Kaufman’ın “I Trusted You” isimli performansını video eşliğinde yeniden yorumlayacak.

Süre: 3 dk, 41 sn.
Tarih: 27 Mart 2010

Saat: 20:00

Yer: Galata Perform

Anne Weshinskey

Performans
Projenin adı:
Harika Kabine Varyetesi

Kavramsal Çerçeve: Sanatçının tek başına gerçekleştireceği performansta, geleneksel bir oyun, dans, müzik, şiir gibi farklı disiplinlerin bir araya gelmesiyle sunuluyor.

Süre: 20-30 dk
Tarih: 27 Mart 2010

Saat: 21:00

Yer: Galata Perform

Maskİstanbul

Pantomim

Gösteri İsimleri: Ayna – Kör – Kukla – İlişki – Şarlo’nun İdamı – Kardan Adam – Adem ile Havva – Ve Pankomim: Su + Pantograf

Süre: 1 saat

Tarih: 30 Mart 2010
Saat: 20:00

Yer: KargART

Atmasyon Dans Kumpanyası

Performans

Performans Adı: Sterilize

Katılımcılar: Koreografi: Dilek Dervişoğlu Champs

Dansçılar: Steven Champs ve Dilek Dervişoğlu Champs

Işık : Arek Nişanyan

Kavramsal Çerçeve: Türk Düğünü, Fransız Düğünü, Türk Fransızla, Fransız Türkle nasıl evlenir? Kim ne der, nedir? Düğün kız için sterilizasyon mudur? Erkeğin sterilize (sünnet) mi olması gerekir? Her şey aile içinde mi kalmalı. Yoksa çift kendi içinde mi halletmeli? Yoksa bütün bunları bırakıp göbek mi atmalı?

Süre: 1 saat 10 dk.

Tarih: 30 Mart 2010

Saat: 21:30

Yer: KargART

ATÖLYE – SEMİNER – SUNUM –  PANEL – SÖYLEŞİ (Tarih Sırasına Göre)

Zerrin Yanıkkaya

Söyleşi

Proje Adı: Sınırlar: Tiyatrodan Performansa

Katılımcılar: Beliz Güçbilmez, Celal Mordeniz, Ceyda Erdemli

Kavramsal Çerçeve: Tiyatro kökenli ama bir şekilde performans yapan, üzerine düşünen ya da okuyan 4 kişinin, tiyatro ile performansın ilişkisini kendi cephelerinden tartışması.

Süre: 2 saat

Tarih: 19 Mart 2010

Saat: 19:00

Yer: KargART

Zeynep Günsür

Söyleşi  – Sunum

Katılımcılar: Şafak Uysal, İlyas Odman, Aylin Kalem, Handan Ergiydiren Özer
Kavramsal Çerçeve:
‘60-‘70-‘80’li yıllarda Batı’da (Chris Burden, Viyana Aktivistleri, Marina Abromovic, Orlan, vb) ve Japonya’da (Gutai Grup, vb.) ortaya çıkan performans sanatı işlerinden bahsedilerek bugüne gelmek. Bugün performans sanatı olarak eski yıllardaki netliği ile diğer sanat biçimlerinden ayrılan bir alan gittikçe küçüldüyse de gösteri sanatları alanında genel olarak performans sanatının büyük etkisinden bahsetmek mümkün görünüyor. Çağdaş dans ve tiyatronun performans sanatından nasıl etkilendiğini, dünya üzerindeki çeşitli örnekler üzerinden tartışılması. Türkiye’de üretilen çağdaş gösteri sanatları için “performans” kavramı ne ifade ediyor? “Danstan çok performansa yakın” demekle ne kast ediliyor?

Süre: 2 saat

Tarih: 21 Mart 2010

Saat: 15:00

Yer: KargART

Mimesis Tiyatro/Çeviri-Araştırma Dergisi

Seminer – Video Gösterimi

Seminer Adı: “Richard Schechner ve Performans Kuramı”  Seminer ve Video Gösterimi

Katılımcılar: Duygu Dalyanoğlu ve Pınar Gümüş

Kavramsal Çerçeve: Richard Schechner’in kuramı üzerinden gündelik hayatta ve sanat alanında performansı nasıl tanımlarız? Schechner’in kurduğu kuramsal çerçeveyi temel alarak, Schechner’in bazı performanslarından sahneler izliyor ve günümüzde performans sanatı alanında yapılan çalışmaları değerlendirme kriterlerimizin neler olabileceğini tartışıyoruz.

Süre: 1,5 saat

Tarih: 21 Mart 2010

Saat: 17:30

Yer: KargART

Bütüncül Tiyatro Atölyesi

Atölye – Seminer

Yürütücü: Ceyda Erdemli

Kavramsal Çerçeve: Sanat, bilim ve teknolojinin birleştiği nokta olan Bütüncül Tiyatro anlayışı üzerine 2 günlük bir seminer ve uygulama atölyesinde müzikten maskeye, mimariden jonglörlüğe kadar geniş bir yelpazenin bir performansı yaratmak üzere nasıl çalıştıkları temel olarak alıncaktır. Bu anlayış içerisinde yönetme ve oyuncu / performans sanatçısı gibi kavramların değişen işlevine de değinilecektir.

Süre: 3 gün, 2’şer saat

Tarih: 22,23, 29 Mart 2010

Saat: 18:00

Yer: KargART

* Diğer disiplinlerden sanatçıların da katılacağı bu çalışma 10 kişi ile sınırlıdır.

Her An Her Şey Olabilir!

Müzik ve Dans Doğaçlama Atölyesi

Proje Adı: Her An Her Şey Olabilir! (Müzik ve Dans İşbirliğinde bir performans konseri  girişimi – Atölye katılımcılarının katkılarıyla)

Yürütücüler: Gonca Gümüşayak (Dans, Performans), Tuna Pase (Müzik)

Kavramsal Çerçeve: Müzik ile kalıpsızlık konseptsizlik veya kalıplar ve konseptler içinde neler yaratılabileceği ve müzikte doğaçlama kompozisyonun, birbirini dinlemenin ve yalnızca bir kez yaratılacak seslerin deneyimini yaşamak, bunların mekanı ve haraketi dönüştürmelerini izlemek için paylaşacağımız atölye çalışmasıdır.

Süre: 2 gün, 3’er saat

Tarih: 23-24 Mart 2010, Sunum 24 Mart 2010

Saat: 14:00-17:00, Sunum, 19:30

Yer: KargART

* Atölye için 5 müzisyen, 7 dansçı aranmaktadır

** Atölyeye müzik ile ilgli olarak katılmak isteyen adayların hangi enstrümanlar ile katılacaklarını ve müzik konusundakı geçmişlerini başvuru sırasında bildirmeleri istenecek, öğrendikleri kalıpları bir süreliğine kapı dışında bırakmaları beklenecektir.

*** Dans ile ilgili olarak seviye ve geçmiş aranmamaktadır. 5 duyusu açık olmak ve dinlemeye duyarlı olmak aranan en büyük özelliktir.

Yeşim Özsoy Gülan

Panel
Panelin adı
: Tiyatro ve Dansta Performatif Olan Üzerine Panel ve Atölye
Katılımcılar: Evren Erbatur, Aydın Teker, Gurur Ertem, Şahika Tekand, İlyas Odman
Kavramsal Çerçeve: Panel, dans ve tiyatro gibi köklü sahne sanatları gelenekleri içine hibrid bir formda süzen “performatif” terminolojisinin iç dinamiklerini ve bahsedilen disiplinler için bu durumun yarattığı gelişmeler, açılımlar üzerine düşünmek amacıyla oluşturulmuştur.
Süre: 4 saat

Tarih: 25 Mart 2010

Saat: 18:00

Yer: Galata Perform

Fiziksel Komedi, Doğaçlama ve Modern Palyaçoluk Atölyesi

Atölye

Yürütücü: Güray Dinçol

Kavramsal İçerik: Atölye’de hedeflenen ülkemizde tanınmayan ya da sadece makyajlı, peruklu animasyon palyaçosu olarak yanlış algılanan bir disiplinin temel çalışma metodlarının katılımcılarla paylaşılması ve nihai hedef olarak her bir katılımcının sahne üstünde sergileyebileceği bir numarasının ve palyaço karakterinin oluşmasının sağlanmasıdır. “Akıl sınırlıdır, aptallık sınırsız…”

Süre: 3 gün, 4’er saat

Tarih: 25-26-29 Mart 2010

Saat: 13:00-17:00

Yer: KargART

Kuram Atölyesi

Atölye

Proje adı: Kuram Atölyesi

Yürütücüler: Ayşe Draz, Özlem Hemiş, Ata Ünal

Kavramsal Çerçeve: Performans Sanatı’ndan ne anlıyoruz? Global ölçekte ve Türkiye’de bu kavrama ve pratiğe yüklenmiş anlamlar ve bunlar arasında hem doğrudan niteledikleri sonuç ifade, hem de içkin olarak işaret ettikleri veya barındırdıkları dinamikler anlamında farklar, benzerlikler, ilişkiler nelerdir? Performans sanatının içine oturduğu kültürel bağlam, sanatsal bağlam, eylemsel bağlam nedir? Bu ve benzer sorular üzerinden yürüyecek bir atölye çalışması.

Süre: Her seans 1,5 saat

Tarih: 26, 27, 28 Mart 2010

Saat: 19:30, 16:00, 16:00

Yer: Galata Perform

www.romeo &juliet.ara.com

Atölye

Atölye Adı: www.romeo &juliet.ara.com – Bir Tiyatro Deneyimi

Yürütücü: Dorina Harangus

Kavramsal Çerçeve: Atölye, Shakespeare’in Romeo ve Juliet oyununa özel bir yolculuk olarak tasarlanmış, herkese açık, duyumsal ve etkileşimli bir çalışmadır. 2 veya 3 aktör, katılımcıların oyuna dahil olması için yardımcı olacaktır. Müzik rahatlamanızı sağlarken, Türkçe olarak kaydedilmiş önermeler katılımcıları başta basit, giderek daha komplike egzersizler yapmaya yöneltecektir. Bu ise teatral sürecin kurulmasını sağlayacak, tüm egzersizler Romeo ve Juliet oyununa ve mekânın, duyumların ve karakterlerin farkındalığını artırmaya yönelik yapılacaktır. Herkes içeridedir. Mekânda izleyici yoktur. Tiyatronun anlamını kaybetmemek adına bu deneyim inernet üzerinden canlı olarak paylaşılcaktır.

Görseller, filmler ve fotografların yansıtılması, müzik ve bunların yanında internet üzerinden gelen bazı karakterler, katılımcıların hayalgücüne kafa tutan ve bu uyarıcılara cevap vermelerini gerektiren bir interaktivite sağlayacaklar. Hayal gücünü genişleten, eğlendiren ve Shakespeare’in oyunu hakkında bilgi veren yeni büyük bir deneyim aslında bu çalışma.

Süre: 4 saat

Tarih: 28 Mart 2010

Saat: 11:00

Yer: KargART

MÜZİK VE/YA… (Tarih Sırasına Göre)

Mehmet Ali Uzunselvi- Emre Dündar


Müzik
Projenin Adı:
Karşılaşma

Kavramsal Çerçeve: İki “Modern Klasik Müzik” bestecisi, tuşlu çalgılarla ilgili deneyimlerini, doğaçlama üzerinden karşılaştırıyor, birbirlerinden aldıkları müziksel fikirleri bir arada bir ‘biçim’ de bütünleme serüvenine giriyorlar.

Süre: Yaklaşık 75 dk

Tarih: 20 Mart 2010

Saat: 21:00

Yer: Galata Perform

Seni Görmem İmkânsız, Deli Köpek, Gonca Gümüşayak

Müzik Performansı

Kavramsal Çerçeve: Seni Görmem İmkânsız, ismini seksenli yılların modifiye Türk Sanat Müziği şarkısı “İmkânsız”dan alarak 2009 yılı sonunda kuruldu. Şarkılarını “olması mümkün olmayan her şey”e ithaf eden grubu synthesizer kaynaklı davullarda, sayıklamayı andıran vokallerde, karnaval klavye tonlarında ve aniden beliren tüm seslerde arayınız. Seni Görmem İmkânsız’a eklenecek Deli Köpek’in sesleri ve ardından Gonca Gümüşayak’ın dansıyla performans toplu doğaçlamaya yönelecek.

Süre: 1 saat

Tarih: 27 Mart 2010

Saat: 19:30 (Seni Görmem İmkânsız) 20:00 (Deli Köpek, Gonca Gümüşayak)

Yer: KargART

An.

Doğaçlama Müzik, Görüntü  ve Yazma Performansı

Performansın Adı: Oradaydım

Katılımcılar: Tayfun Polat: Yazıcı

Utkan Çınar: Gitar

Arat Kaytaz: Bas gitar

Jeremy Therrien: Vurmalılar

Yeşim Tezgören: Müzikal testere, flüt, vokal

Murat Seçkin: Görseller

Kavramsal Çerçeve: Yakın tarihimizde işlenen siyasi cinayetleri tema olarak alan toplu doğaçlama performansı. Anlatıcı klavye ile geçmişte işlenmiş cinayetleri tarih sırasıyla “oradaymış” gibi yazar. Yazma işleminin kendisi de doğaçlamadır. Projeksiyonla perdeye yansıtılan anlık yazma işi üzerine ayrı bir projeksiyonla görüntüler bindirilir. Bu esnada müzisyenler de metnin yazılmasına müzikleriyle eşlik eder.

Süre: 20-30 dk.

Tarih: 27 Mart 2010

Saat: 21:00

Yer: KargART

Luxus

Doğaçlama Dokuma ve Çalma

Proje Adı: Perde Kaldırma

Katılımcılar: Fırat Neziroğlu: Dokuma

Luxus

Kamucan Yalçın: Vokal, Klarinet

Alper Bakıner: Vokal, Keman

Ozan Akgöz: Akordeon

Burak Beyrak: Davul, Perküsyon

Barış Bölükbaşı: Gitar

Canay Cengen: Bas

İsmet Kızıl: Perküsyon

Kavramsal Çerçeve: Çıktığınız oda ya da terkettiğiniz şehirde kendi şeklinizde bir boşluk bırakırsınız. Form sahibi olmaya paralel bir biçimde tıpkı gölge sahibi olmak gibi, kaçınılmaz bir şekilde boşluk sahibidir aslında her kişi ve nesne. Boşluğun olmadığı zaman ve yerde ise ses çıkartma ve hikâye dokuma olasılığı belirmekte.Farkında olmadan hayatı dokur gibi, durmaksızın bir yeri doldurup, bir yeri boşaltan kişinin halden hale girişine, yeni durumlarda sesinin ve renginin değişmesine, kalkan perdeye, yükselen ton ve tınıya istinaden Luxus ve dokuma sanatçısı Fırat Neziroğlu; doğaçlama dokumak ve çalmak suretiyle alçakgönüllü ve ucu açık bir macera peşinde

Süre: 45 dk.

Tarih: 28 Mart 2010

Saat: 21:00

Yer: KargART

Nikolai Galen, Robert Reigle, Kevin Davis

Müzik
Projenin Adı:
Nasreddin Hoca
Kavramsal Çerçeve:
Kendilerini “müzikal göçebeler” olarak gören üç sanatçının oluşturduğu proje olan Nasreddin Hoca, seyahat tutkusunu hissettirdikleri müzikleriyle farklı bir deneyim yaşatıyor.

Süre: 45 dk

Tarih: 30 Mart 2010

Saat: 21:00

Yer: Galata Perform

FİLM GÖSTERİMLERİ

Dadans

Film Gösterimi (Performans Videosu)

Gösterim Adı: Small Talk – Hoşbeş

  • Künye: Koreografi, yapım: Dila Yumurtacı (Dadans 2009)
    Yönetmen: Barış Konbal, Dila Yumurtacı
    Performansçılar: Meltem Aksu, Burcu Brodo, Melek Nur Dudu, Hazal Kızıltoprak, Elif Yalçın, Dila Yumurtacı

Kavramsal Çerçeve: “Small Talk” kısaca bir kutlamadaki 5 kadının, aralarından olmayan diğer bir kadını, dedikodu ve farklılık çemberi içinde dışlamaları ile doğadaki hoşbeşe daveti anlatmaktadır.

  • Süre: 7 dk.
  • Tarih: 26 Mart 2010
  • Saat: 19:00

Yer: KargART

Nikolai Galen

Film Gösterimi

Gösterim Adı: Shut Your Eyes

Oyuncular: Sean Lewis ve Caterina Perazzi

Kavramsal Çerçeve: Caterina Perazzi ve Natalie Schaevers’in yönettiği oyunlar üzerine kuruludur ve Maryline Guitton & Nikolai Galen tarafından İngilizce ve Fransızca olarak, 2007 ve 2008 yılları boyunca, Fransa ve Bosna’da oynanmıştır.

Süre: 93 dk.

Tarih: 26 Mart 2010

Saat: 19:15

Yer: KargART

GALATAPERFORM