Maya Sahnesi Mart Ayı Programı

27 Şubat Pazar 18.00 Şirket Hikayeleri / BGST-Tiyatro Boğaziçi

1 Mart Salı 20.00 ve 21.00 GECE Tarlabaşı Bulvarından Meydana Çıkmak / Nihal Koldaş

3 Mart Perşembe 20:30 Otobüs / BGST-Tiyatro Boğaziçi (Prömiyer)

4 Mart Cuma 20:30 Selam Sana Shakespeare/BGST-Tiyatro Boğaziçi

6 Mart Pazar 19:30 Otobüs / BGST-Tiyatro Boğaziçi

7 Mart Pazartesi  20:30 Oggie Niente/ İlyas Odman

8 Mart Salı 20:00 ve 21:00 GECE Tarlabaşı Bulvarından Meydana Çıkmak /Nihal Koldaş

10 Mart Perşembe 20:30 Medea/ Tiyatro Biteatral

11 Mart Cuma 20:30 Sel /Tiyatro Güzel Şey

12 Mart Cumartesi  13:30 Memo’nun Önlenemez Yükselişi /Semaver Kumpanya (Çocuk Oyunu)

12 Mart Cumartesi 20:30 Bir Kadın Uyanıyor / BGST-Tiyatro Boğaziçi

13 Mart Pazar 15:00 Tecavüz/Esmeray

13 Mart Pazar 19:30 Otobüs / BGST-Tiyatro Boğaziçi

14 Mart Pazartesi 18:30 ve 20:30 Troyalı Kadınlar / Tiyatro Araştırma Laboratuarı (TAL)

15 Mart Salı 20:00 ve 21:00 GECE Tarlabaşı Bulvarından Meydana Çıkmak /Nihal Koldaş

16 Mart Çarşamba 20:30 Basit Bir Ev Kazası / Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu

18 Mart Cuma 20:30 Yeni Bir Hayat İçin /BGST-Tiyatro Boğaziçi (Prömiyer)

19 Mart Cumartesi 13:30 Memo’nun Önlenemez Yükselişi /Semaver Kumpanya (Çocuk Oyunu)

19 Mart Cumartesi 20:30 Troyalı Kadınlar / Tiyatro Araştırma Laboratuarı (TAL)

20 Mart Pazar 18:00 Gülüşün Güller Açsın/BGST-Tiyatro Boğaziçi

21 Mart Pazartesi 20.30 Yorgun/İlyas Odman

22 Mart Salı Salı 20:00 ve 21:00 GECE Tarlabaşı Bulvarından Meydana Çıkmak /Nihal Koldaş

24 Mart Perşembe 20:30 Yeni Bir Hayat İçin/BGST-Tiyatro Boğaziçi

26 Mart Cumartesi 13:30 Masal Masal İçinde/Semaver Kumpanya (Çocuk Oyunu)

26 Mart Cumartesi 18:00 ve 20:30 Dört Kapı Kırk Makam/MKM Dans ve Cavit Murtezaoğlu

29 Mart Salı 20:00 ve 21:00 GECE Tarlabaşı Bulvarından Meydana Çıkmak /Nihal Koldaş

31 Mart Perşembe 20:30 Yeni Bir Hayat İçin/ BGST-Tiyatro Boğaziçi

Maya Sahnesi

Adres: İstiklal Cad. Halep Pasajı (Atlas Pasajı karşısı) Kat: 2 Beyoğlu

Telefon:

0 212 252 74 52

0 535 646 04 44

E-mail: mayasahnesi@gmail.com

www.mayasahnesi.com

 

OTOBÜS

BGST- Tiyatro Boğaziçi

Yazan-Reji: Sevilay Saral

Dramaturji: Kolektif Kadın Çalışması

Oyunculuk ve Hareket Yönetimi: Metin Göksel

Koreografi: Banu Açıkdeniz, Gülcan Küçük

Kostüm: Nilgün Ilgıcıoğlu, Özlem Pehlivaner

Işık Tasarım: A. Cüneyt Yalaz, Zilan Kaki

Afiş Tasarımı: Zeycan Alkış

Afiş Fotoğrafı: Kadir Çıtak

Işık-Efekt: Sezin Gündoğan, Gülsen Özbekar

Müzik*: Diler Özer, İbrahim Odak, Rumeysa Çamdereli, Volkan Kaplan

Oyuncular: Aysel Yıldırım, Ayşan Sönmez, Banu Açıkdeniz, Başak Doğan, Gülcan Küçük, Nihal Albayrak, Pınar Gümüş, Sema Merve İş, Senem Han, Zeynep Okan

Bir otobüste yolculuk eden on kadın…

Bayan Kahverengi… Bayan Yeşil… Bayan Turuncu… Bayan Kırmızı… Bayan Sarı… Bayan Mavi…. Bayan Pembe… Bayan Siyah… Bayan Gri… Bayan Beyaz…

Hepsi birbirinden farklı, hepsi birbirinden renkli…

Hiç hesapta yokken sırlarını ortaya döküyorlar…

On renkten on kadından biri ince ince ağlayan beyaz gelin…

Rota değişiyor… On kadın hep beraber Bayan Beyaz’ı nereye taşıyor…

Onlar aynı yola baş koymuyorlar….gelin görün ki hiçbiri bu yola taş da koymuyor…

Onlar artık yol arkadaşı… ya da anlatılan bir masal sadece… bir kadın masalı…

 

 

Daha önce hiç duymadığın bir müzik kaplayacak etrafı.

Notalara karşılık veren dal parçası, her bir şarkıda ayrı bir renge bürünecek.

Turuncu, kahverengi, mavi, yeşil, sarı, pembe, kırmızı.

Hatırlayacağız o an bir zamanlar insan olduğumuzu.

Bir damla gözyaşı süzülecek gözlerimizden ve elimizdeki dalla aynı anda düşecekler yere.

Biz o zaman uçmaya başlayacağız işte.

*Oyun için bestelenen müziklerin yanı sıra, kadınlardan oluşan Kittie adlı grubun What I always wanted ve James Horner’ın My Heart Will Go Onisimli eserleri de oyun müziği olarak kullanılmıştır.

Tek perde/90 dakika

Tam: 25 TL / Öğrenci: 15 TL

—————————————————————————————————————–

SELAM SANA SHAKESPEARE

BGST- Tiyatro Boğaziçi

Reji, Kurgu ve Metin Yazımı: Aysel Yıldırım, İlker Yasin Keskin, Özgür Eren

Reji, Kurgu ve Metin Yazımı Danışmanı: Uluç Esen

Dekor: Uluç Esen

Kostüm: Nilgün Ilgıcıoğlu, Özlem Pehlivaner, Sezin Gündoğan

Işık ve Efekt: Uluç Esen, Volkan Mantu

Afiş Tasarım: Aydan Çelik

Oynayanlar: Aysel Yıldırım, Burak Akyunak, Duygu Dalyanoğlu, Eser Dilsöz, İlker Yasin Keskin, Özgür Eren

William Shakespeare… Şair, oyun yazarı, oyuncu, tiyatro girişimcisi… Dört asır önce yaşamış bir sanatçı.

Ne var ki bu Stratford’lı kasaba delikanlısı koca asırların arasından rahatlıkla uzanıp omzunuza hafifçe dokunabilir. Ardınıza şöyle bir baktınız diyelim, üstadın hemen yanınızda kulağınıza fısıldadığını fark edersiniz. Çizmeleri, şapkası, beyaz yakalığı eski, Rönesans’tan kalma olabilir. Ama oyunları, şiirleri her an soluk alıp verir; her an yaşamaya devam eder. Sanatıyla dört asır öncesinden bizleri uyarır, eleştirir, eğlendirir. İşte bu anlamda, Shakespeare kesinlikle çağdaşımızdır.

 

Peki bu tiyatrocuyu tüm zamanların insanı yapan neydi? Neden dünyanın her yerinde sevilip sayılıyor, neden oyunlarının modası hiç geçmiyor? Sanatının bazı sırları olmalı ki üstat oyunlarıyla bize hala dokunabiliyor olsun.

İşte oyunda bu sorulara cevap arıyor; sanatının en önemli yönlerini bir başka deyişle sanatının sırlarını anlatmaya, açıklamaya çalışıyoruz. Özellikle genç izleyiciler için Shakespeare’le tanışma imkanı sunacak bu oyunda, Bahar Noktası, Romeo ve Juliet, Hamlet, IV. Henry ve II. Richard gibi oyunlarından da sahneler yer alıyor.

Tek perde/75 dakika

Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL

—————————————————————————————————————–

ŞİRKET HİKAYELERİ

BGST- Tiyatro Boğaziçi

Oynayanlar: Ayşan Sönmez, Barış Sezgin, Bülent Sezgin, Deniz Aydın, Didem Karanfil, Erdoğan Çete, Nevzat Eser, Ozan Uysal, Ömer Özdinç, Özgür Çiçek, Pelin Sakın, Piri Kaymakçıoğlu, Seray Akyıldırım

Proje Grubu: Deniz Aydın, Didem Karanfil, Ömer Özdinç, Özgür Çiçek

Işık ve Efekt: Fırat Kuyurtar, Zilan Kaki

Afiş Tasarım: Atıl Ünal

Metin ve Kurgu: Kolektif Çalışma

Ağır çalışma koşulları, bu koşulların insan sağlığı üzerindeki etkileri, cinsel spekülasyon ve manipülasyonlar, tahammül sınırları, kâr ve kariyer hırsı ve bütün bunlara bağlı olarak çalışanların temel hak ve özgürlükleri…

 

Şirket Hikâyeleri’nde iş yaşamında sıklıkla karşılaşılan sorunlar ve bu sorunlara karşı geliştirilen tutumlar mizahi bir dille sahneye taşınıyor.  Oyunda, gözlemlere ve derlemelere dayanan üç hikâye anlatı konusu yapılıyor: Pazarlama sorumlusu Sibel’in, koordinatör Buket’in, insan kaynakları müdürü Murat’ın hikâyeleri… Başka bir ifadeyle çocuk bekleyen Sibel’in, kariyerinde yükselen Buket’in ve şirket ile çalışanların arasında kalan Murat’ın tercihleri… Onların tercihleri, yanılsamaları ve çelişkileriyle eyleyen, etkilenen ve bazen de izleyenler düşünmeye ve birbirine kulak vermeye çağrılıyor.

Tek perde/75 dakika

Tam: 20 TL/ Öğrenci: 10 TL

—————————————————————————————————————–

OGGI NIENTE “Today, nothing…” / “Bugün, hiçbir şey…”

İlyas Odman

“Hikâye anlatmak ve hikâyeye dönüşmek hakkında bir performans”

Koreograf İlyas Odman’ın bu çalışması İtalya’nın Floransa kentinde düzenlenen uluslararası FABBRİCAEUROPE Festivali’nde gösterim ve yapım desteği almaya hak kazandı ve ilk gösterimini aynı festivalde gerçekleştirdi. Kişinin ölüm gerçeğini ve onu takip eden yas sürecini konu edinen sahneleme, İtalyan yazar Cesare Pavese’nin “Yaşama Uğraşı” adıyla yayınlanan günlüğünden esinleniyor. Dansını nesneler, gelenekler ve anılar üzerine kuran dansçı ilyas Odman, sahnede geride bırakılmış ve kırılgan bir karakter kurguluyor.

“…şimdi önce size bir çiftin hikâyesi / OLACAĞIM / … sonra o çiftin hikâyesini / ANLATACAĞIM /… ve en sonunda size o çiftin / ŞARKISINI SÖYLEYECEĞİM /…Hikâyeyi iyi dinleyin ve unutmama izin vermeyin!”

Koreografi: İlyas Odman
Performans: İlyas Odman
Orijinal müzik: Hana Koriech; İstanbul Hatırası: Sezen Aksu
Işık Tasarımı: İlyas Odman, Emrah Keskin
Sahne tasarımı: İlyas Odman
Tekst: İlyas Odman (Cesare Pavese’nin “Yaşama Uğraşı” adlı günlüğünden esinlenerek)
Fotoğraf: Aynur Yıldırım
Afiş tasarım: Serkan Çalışkan
Prodüksiyon Asistanı: Mariola Valls Blanco
Moving_Movimento, a project by Fabbrica Europa, Santarcangelo dei Teatri, Cantieri Culturali di Prato, Giardino Chiuso/ Teatro dei Leggieri, San Gimignano, Movi|mentale, Interno 5, CDTM, Napoli, Fondazione Teatro Vittorio Emanuele, Noto programı prodüksiyonu ile gerçekleştirilmiştir.

Tam: 20 TL/ Öğrenci: 10 TL

—————————————————————————————————————–

GECE Tarlabaşı Bulvarından Meydana Çıkmak

yazan / oynayan: Nihal Geyran Koldaş
mekan giysi görsel danışmanı: Metin Deniz
ışık /müzik yönetim: Defne Koldaş Kasapoğlu

‘..kiralık satılık cadde ve havaalanı müşterisi; kar yağdıran bulut ve boğucu  bir yaz gecesi; iki genç insan ve sokak köşelerine sinmiş cırt cırt fermuarlar; sahil yolunda lodos ve meydanda sert esen rüzgar..’

40 dakika süren bir karşılaşmanın hikayesi

Ahmet Kol, Ayça Damgacı, Ayhan Akbaşoğlu, Ayşe Selen, Şehsuvar Aktaş, Senem Deniz, Narin Akın ve Ceys’e ümit verici destekleri için teşekkürler.

Tek perde/40 dak

Tam: 20 TL/ Öğrenci: 15 TL

—————————————————————————————————————–

MEDEA

Tiyatro Biteatral

 

Oynayanlar: Ayşe Lebriz Berkem, Berk Yaygın, Gizem Erdem, Damla Tokel, İlkay Aknam

 

Güçlü bir intikam için güçlü bir aşk olması gerekir…

Yeni bir oluşum olan Tiyatro Biteatral’in ilk oyunu  Euripides’in Medea oyunu eski tragedyalar arasındaki en trajik eserdir. Oyunda sevdiği adamın peşinden, yurdunu, ailesini terk edip kocasıyla başka bir ülkeye gelmiş olan bir kadının, yıllar sonra kocasının kralın kızıyla evlenmek istemesine ve kral tarafından ülkeden kovulmasına direnmesinin mitoslara dayalı trajik öyküsü anlatılmakta.

Tiyatro Biteatral, Medea’nın öyküsünü bu noktadan yola çıkarak yorumluyor. Iason’un ve Kreon’un çıkarcı politikalarının ezdiği Medea gibi onurlu bir bireyin tutkusunu ve öfkesini -ki felakete ve korkunç bir tragedyaya dönüşür- tartışabilecek bir oyun kurmayı seçiyor: Ezici politikalar ile onurlu birey arasındaki çatışma! Kreon’un kendi iktidarına, Iason’un kendi çıkarına, Medea’nın ise kendi acısına kilitlenmiş olmaları çocukların da sonunu hazırlamış oluyor. Medea, çocuklarını ona yaşatılanlara karşılık düşmanlarından alacağı intikamda kullanacaktır.

Bu durumda “Kurban” kim? Çocuklar mı? Medea mı?

Belki de o bizden biri değil…  bize uzak… “yabancı”, “yalnız” ve “güçlü” bir kadın…  Medea’nın dediği gibi, “Ben Farklı Biriyim…”

Tiyatro Biteatral’in “Medea”sı, oyunu bugüne yakınlaştırıyor ve güncelleştiriyor. Bu yorum bir anlamda seyircinin bu anlaşılması zor “tutku”yu anlamasını da kolaylaştırıyor. Oyunun çatısını mümkün olduğunca sağlam temellere dayandırmak oyun-mekan ilişkisinde değişime dönüşüme de olanak sağlamış oluyor. Mekanın oyunun  biçiminde değişikliklere neden olması oyunculara da farklı bir deneyim yaşatmakta. Böylelikle Maya Sahnesi’nde oynanacak olan Medea oyunu mekana göre temelleri korunmak koşuluyla yeni bir biçime kavuşturulmuştur.

Tek Perde/50 dakika

Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL

—————————————————————————————————————–

SEL

Tiyatro Güzel Şey

Yazan: Esin Taşçı

Yöneten: Ayşe Burcu Eren

Dekor: Doğaç Sağırosmanoğlu

Efekt: Ersin Aşar

Kısa Film: Tactic Creative Solutions/DNA İletişim

Işık Teknik.  Ayşegül Ezgi Akın

Oyuncular

 

Şebnem: Demet Ulus Şebnem

Aycan: Melissa Milanlıoğlu

Gülenay: Makbule Tüzüner

Zeliha: Aylin Sağlam

Neriman: Yeliz Demir

Rukiye: Serpil Akkaya

Zümrüt: Neşe Mengüloğlu

Atiye: Elçim Eroğlu

Manga Grubuna; Dursun Zaman ve Kapanış parçaları için teşekkür ederiz.

9/9/2009 tarihinde İstanbul’daki sel felaketinde, sekiz tekstil işçisi kadının bir panelvanın içinde boğularak öldü.

Aslında o kadınlar, bizim onları sıkıştırdığımız köşede, nefes alamadıkları için boğuldu.

Birey olmalarına izin vermedik, çalışmalarını kendi bağımsızlıkları için değil eve sağladıkları katkı için destekledik.

Hayallerini gerçekleştirmeleri için kapıları açmadık.

Hayalleri olduğunu bile fark etmedik.

Biz sadece seyrettik.

Seyrettik… başımızı çevirdik.

Seyrettik….kanal değiştirdik.

Seyrettik… çünkü bunu değiştirecek vaktimiz yoktu.

İyi seyirler…

www.tiyatroguzelsey.com

Tek Perde/60 dakika

Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL

—————————————————————————————————————–

BİR KADIN UYANIYOR*

BGST-Tiyatro Boğaziçi

Yazan-Reji: Sevilay Saral

Oynayan: Aysel Yıldırım

Dekor-Kostüm: Ayşan Sönmez, Nilgün Ilgıcıoğlu, Özlem Pehlivaner

Müzik: Diler Özer, Feryal Öney, Ülker Uncu

Işık ve Efekt: Gülcan Küçük, Zilan Kaki

Görüntü: Pınar Özkul

Afiş Tasarım: Filiz Bilmiş

Adı Alev, yaşı 45, çalışıyor, iki çocuklu, dul… Bugüne kadar çeyiz sandığında sakladığı ne varsa ortaya seriyor… Önce Yeşilırmak’a anlattı, sonra İstanbul Boğazı’na, şimdi kadınlara anlatıyor… Bakın neler anlatıyor:

Bir Kadın…
ilk kez dansa kalkıyor,
ikincisini reddediyor,
yirmi üçünde evleniyor,
cinci hocaya gidiyor,
büyü yapıyor,
jinekolojik muayeneden geçiyor,
aldanıyor, intikam yemini ediyor…

Bir Kadın…
kumpas kuruyor, adam tutuyor,
çocukları alıp evi terk ediyor,
zar zor iş buluyor, ev kuruyor,
ödül alıp tatile gidiyor,
dava açıyor, savunuyor,
kırkında boşanıyor…

Bir Kadın… uyanıyor ve soruyor:
Hayatı boyunca kaç kez uyanır insan?

*Gösteri sadece kadınlara açıktır

İki Perde/110 dakika

Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL

—————————————————————————————————————–

TECAVÜZ

Esmeray

Franca Rame ve Dario Fo’nun kısa kadın oyunlarından biri olan, çevirisini Füsun Demirel’in, rejisini Zeynep Özyurt Tarhan’ın yaptığı “Tecavüz”ü Esmeray farklı yorumu ile sahneye taşıyor.  İki bölüm halindeki oyunun ilk bölümünde Esmeray, kendi öz yaşamından bir tecavüz öyküsünü de izleyicilerle paylaşıyor.

Tam 15 TL / Öğrenci 10 TL

—————————————————————————————————————–

TROYALI KADINLAR

Tiyatro Araştırma Laboratuarı (TAL)

Yazan: J.P.Sartre

Çeviren: Güzin Dino

Uyarlayan ve Yöneten: Ayla Algan

Koreografi: Sevi Algan

Dramaturg: Duygu Seda Tomru

Müzik: Ayla Algan

Koropetitör: İlknur Açıkel

Kostüm: Kafiye Türkmen

Makyaj: Nükhet Avcı Zabun

Işık: Sinan Başol

Film-Multimedya: Nadi Güler

Genel Koordinatör: Nadi Güler

Reji Asistanı: Erol Babaoğlu

Asistan: Evren Öksüz

Fotoğraf: Erbil Balta

Oyuncular: (Koro) Özgül Sağdıç, Damla Ekin Tokel, Elif Yıldız, Özge Korkmaz, A.Esra Salebçi, Tuba Akten, Ayla Algan, Perihan Kurtoğlu, Sevi Algan, Erol Babaoğlu, Kadir Kandemir, Boglarka Csösz

TAL, J. Paul Sartre’ın Troyalı Kadınlar adlı oyunu Mart ayında Ayla Algan rejisiyle oynamaya başlıyor. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Tekirdağ turnesiyle ilk defa  oynanacak oyun birçok turne programıyla Türkiye’yi dolaşacak ve İstanbul’da ilk defa Maya Sahnesi’nde sergilenecek. Oyun, 1988 yılından beri farklı boyutlarda çalışmaları sürdürülen Troya araştırmalarının yeni bir çalışması olarak seyirci karşısına çıkıyor. Çağdaş sahneleme öğeleriyle kurgulanan oyun Troya’nın Anadolu kültürünün bir parçası olduğuna vurgu yapacak şekilde hazırlıyor.

—————————————————————————————————————–

BASİT BİR EV KAZASI

AYSA Prodüksiyon Tiyatrosu

 

Yazan/yöneten: Murat İpek

Oynayan: Günay Karacaoğlu

Müzik: Çiğdem Erken

Dekor: Barış Dinçel

Yapım: Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu

Eğer kocanız on beş yıldır kapıdan hep aynı şekilde giriyor, hep aynı yere çantasını bırakıp klozet in kapağını on beş yıldır açık bırakıp fermuarını koridorda çekiyorsa, hele birde evliliğinizi “ Eh! artık zamanıdır… “ diyerek yapmışsanız emin olun sizde ziyan ve zebil (!) olmuş kadınlar kulübüne üyesiniz.

Aslında Songül, hepimiz kadar cesur, ama hepimiz kadar ürkek. O en az bizim kadar gerçekçiyken, Merzifon saat kulesinin dibinde romantik bir buluşma hayal edecek kadar da ayakları yerden kesik.

Doğal olarak aşksız bir hayatı yaşanmış saymayan Songül, savrulduğu Brezilya dizilerinden, bizi yazmaya çalıştığı romanın kıyılarında dolaştırıp, kara mizah bir kahkaha tufanına götürüyor. Onun kendini aşma serüveni aslında yaşadığımız toplumun kendini aşma serüveninden de çok da farklı değil.

Bu nedenle Songül hayatına bizim için komik bir pencere açarken, aşk romanında  “Genç ve güzel kadın kırılan gururunu ve onurunu bir kenara bırakıp İspanyadan Merzifon a uzanan çileli dans hayatını düşündü. Hayal ettiklerini hatırladı ve kendi kendine dedi ki. “Artık ben iyi ve muhteşem sevgililer hayal etmeyeceğim. Çünkü bu hayaller sonra hayalete dönüşüyor“ demeyi de ihmal etmiyor.

Basit Bir Ev Kazası, 2008–2009 Muhsin Ertuğrul – Sadri Alışık ve Afife Jale Tiyatro Ödülleri Komedi Dalında En İyi Kadın Oyuncu Ödülü’ne layık görülmüştür.

İki Perde/110 dakika

Tam: 30 TL/ Öğrenci: 20 TL

—————————————————————————————————————–

YENİ BİR HAYAT İÇİN

BGST-Tiyatro Boğaziçi

Yazan: Uluç Esen, Cüneyt Yalaz

Oynayan: Cüneyt Yalaz

Prodüksiyon: Uluç Esen, Sevilay Saral, Ayşan Sönmez

Işık-Efekt: Uluç Esen

Tiyatro Boğaziçi’nin 2000’li yılların başında sahnelemeye başlamış olduğu Yeni Bir Hayat İçin yeni bir yorumla seyirci ile buluşuyor. Metni Cüneyt Yalaz ve Uluç Esen tarafından yazılan, Cüneyt Yalaz’ın oynadığı tek kişilik oyun güncel bir yorumla yeniden sahnede.

Yeni Bir Hayat İçin her açıdan sıradan ve ortalama bir hayat süren Selim Özben’in yeni bir hayat kurma “maceralarını” anlatır. Selim doğa sporlarından internete, gece hayatından sanat kurslarına uzanan çeşitli alanlarda kendine farklı bir kimlik kurmaya çalışır. Ama sıradan bir orta sınıf üyesi olan Selim ne kendisiyle ciddi bir hesaplaşmaya girebilir ne de onu çevreleyen toplumsal koşullara müdahale edebilir. Günümüz insanının doğaya, sanata, insan ilişkilerine ve toplumsal olaylara yönelik tüketici ve yüzeysel yaklaşımının tartışıldığı Yeni Bir Hayat İçin sululuğa kaçmayan mizahi bir anlatımı tutturmaya çalışıyor.

İki Perde/100 dakika

Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL

—————————————————————————————————————–

GÜLÜŞÜN GÜLLER AÇSIN

BGST- Tiyatro Boğaziçi

Yazan: Ömer F. Kurhan

Reji: Uluç Esen, Cüneyt Yalaz

Dekor – Kostüm: Sevilay Saral, Uluç Esen

Işık ve Efekt: Uluç Esen, Nihal Albayrak

Oynayanlar: Zeynep Okan, Cüneyt Yalaz, Özgür Eren, Uluç Esen

 

Ömer F. Kurhan tarafından yazılan Gülüşün Güller Açsın üç arkadaş arasındaki ilişkiler ağına odaklanarak, kısa ve sarsıcı bir hikaye anlatıyor bize. Küçük hesaplara ve iktidar oyunlarına, cinselliğin, dostluğun ve politikanın yozlaştırılmasına dair bir hikaye.

Oyun Tiyatro Boğaziçi’nin önceki oyunlarından farklı bir üsluba sahip. Dolaysız ve sert dili, gerçekliği tüm çıplaklığıyla gözler önüne seren anlatımı, insan ilişkilerine cesur bir biçimde eleştirel yaklaşımıyla oyun, bizi hayatımızla hesaplaşmaya çağırıyor.

Gülüşün Güller Açsın, Lions Halk Jürisi tarafından “En İyi Yeni Özgün Oyun” ödülüne layık görülmüştür.

 

Tek perde/70 dak

Tam: 25 TL/ Öğrenci: 15 TL

—————————————————————————————————————–YORGUN III

İlyas Odman
Kavramsal tasarım: Evren Erbatur / İlyas Odman
Koreografi: İlyas Odman
Dramaturji: Evren Erbatur
Müzik tasarım: İlyas Odman
Performans: İlyas Odman
Proje asistanı: Musab Ekici
Işık Tasarım: Yüksel Aymaz
Işık Uygulama: Ali Dağhan Balaban
“…İlyas Odman, iki farklı temsilde “Yorgun” adlı eserinin iki bölümünü sundu. Bomboş bir sahnede tahta bir masa ve bir insan bedeni… İzlerken, izlerken, bir süre sonra hani Edip Cansever’in dediği gibi “masa da masaymış ha”, masa uçtu kanat çırpan bir kuş oldu; beden de akıp giden bir su…” Zeynep Oral / “Cumhuriyet” Gazetesi 11.02.2006

“YORGUN serisinin üçüncüsünü oluşturan bu çalışma İlyas Odman’ın kendine özgü tavrını bir daha gösteriyor. Kavramsal tasarımını Evren Erbatur ile birlikte oluşturduğu, koreografisini ve performansını kendisinin üstlendiği Yorgun 3’de “sıkılmak” ile başlayan bir oyun kuruluyor. Bu oyunda İlyas, anlamsızlıkların çoğalarak oluşturduğu bir estetikle adeta maniyerist bir duruş sergiliyor. Arayışlar tatminsizliklerle gelen bu oyunda, koşullandırılmış logos’tan alea’ya insana dair bir sıçrayış izleniyor.” Aylin Kalem / “Time Out İstanbul” 08’Şubat

“…Odman’ın seyirci üzerinde mutlak bir hakimiyeti var. Bu hakimiyet duygusu, yorgunluğun bir tür can sıkıntısına dönüşmesinin vurgusu olan bant sesinin tekdüzeliği aşamalarında doruk noktasına çıkıyor. Sessizlik içinde de bedenini vurgu noktasında tutmayı başarıyor sanatçı…”
Gürol Tonbul / Akşam Gazetesi 09.02.08

 

Tek Perde/42 dak.

Tam: 20 TL / Öğrenci 10 TL

——————————————-

4kapı 40makam

Cavit Murtezaoğlu & Mezopotamya Dans

 

Farklı iki kültürün iki temsilcisi olan Yeşim Coşkun ve Cavit Murtezaoğlu, bu projede, onları bir araya getiren ortak Alevi inancının yanı sıra, Serandib ve Mezopotamya temsilcileri olarak bu inancın oluşturduğu evrensel dilin özünden faydalandılar. Tek bir bölgeye ya da tek bir kitleye seslenmektense, birçok dili, birçok kültürü içine alarak, hakikate ulaşmaya çalışan tüm anlayışlara ulaşmayı esas aldılar.

Şeriat, Tarikat, Marifet ve Hakikat’den oluşan 4 kapı, pratikte 4 anlam içinde hayat buldu; her birinin 10 makamı olan kapılar, her bireyin, dört kapı ve dört kapı içindeki, kırk makamdan geçerek hakikatin sınırsız yolculuğuna ulaşmasına hizmet eden bir tanımla buluştu.

Sahne üzerinde, sese ve dansa tanıklık ederken, bir dua, bazen deyiş, bazen de yekvücut oluşunu izlemeye çalıştık hakikat’in. Ve 2’den 1e vardık tanımı altında; bir müzisyen ve bir dansçı olmanın dışında, fizik ve ruh bütünlüğü olarak yekvücut tek bir varlığın yansımasını hakikat’le buluşturmaya çalıştık.

Koreografi & Dans: Yeşim Coşkun                          

Müzik ve Vokal: Cavit Murtezaoğlu

Sanat Danışmanı: Serhat Kural

 

Tek Perde/ 40 dakika

Tam 15 TL / Öğrenci 10 TL

—————————————————————————————————————–

MEMO’NUN ÖNLENEMEZ YÜKSELİŞİ (Çocuk Oyunu)

Semaver Kumpanya

(Ernst Wenström’ün “Benim Küçük Üçkağıtçım” öyküsünden serbest uyarlama)

Uyarlayan: Zeynep Avcı

Yöneten: Işıl Kasapoğlu

Oyuncular: Bülent Çolak, Merve Dağlı, Sezin Bozacı, Serkan Tınmaz

Oyunumuzun kahramanı Memo, bir an önce dünyayı tanımak, bol para kazanıp rahat bir yaşam sürmek ve büyük adam olmak için yollara düşer.Yol boyunca bir çok insan tanır,bir çok hikayeyle karşılaşır…Memo, para kazanırken dünyadaki bir çok şeyi değiştirir ve bir çok insanın hayatını olumsuz yönde etkiler ve tabi kendi hayatını da. Bir süre sonra insanların gözünde kötü adam olur… Oyunun başında, “Masal deyip geçmeyin, tüm masallar gerçektir ve tüm gerçeklerin içinde bir masal saklıdır, o zaman anlatılmalıdır bu masal…” sözleriyle Memo’nun masalı anlatılmaya başlanır.

Memo, açtıkça önünüze açılması gereken yeni kutuları çıkaran bir “hayatın sıradan sürprizleri” oyunu. Bizim alışageldiğimiz para ve ticaret hayatına dair bir çocuğun gözlemlerini izliyoruz oyunda. Beş Liraya alınıp, on Liraya satılan mallar, bilek gücüyle değil de cüzdan iriliğiyle kazanılan paralar ve bunları olduğu gibi algılayıp zekasıyla cebini dolduran bir çocuğun öyküsü.

İster o tarafından bakın ister bu tarafından paranın döngüsüne; bu oyun, günümüzde para çarklarının işleyişini en yalın şekliyle anlatıyor. Kutuların içine kurulan minik tezgahlarda çikolata satan “bıyıklı amca” kuklalarıyla hem de.

Bir aktör ve üç kukla oynatıcısı sahneye kurulan platform ve kutularla çocuklara gerçek masallar anlatıyorlar.

Tek Perde/55 dakika

Tek Fiyat: 15 TL

——————————————-

 

MASAL MASAL İÇİNDE (Çocuk Oyunu)

Semaver Kumpanya

Yazan ve Yöneten: Işıl Kasapoğlu

Müzik: Joel Simon

Dekor ve Kostüm: Karina Cheres

Dekor Kostüm Asistanı: Çiğdem Gündüz

Yönetmen Yardımcıları: Sibel Altan – Sarp Aydınoğlu

Işık Tasarım: Utku İnan

Ses Teknik: Çiğdem Gündüz

Koreografi: Öyküm Elif Erdoğan

Afiş Tasarım: Ali Platin

Oyuncular: Mehmet Şeker, Merve Dağlı, Merve Dizdar, Uğur Senkeri, Serkan Tınmaz

 

Başarı bir yol değil, yolculuktur!

 

Her kavramın bize hazır sunulduğu, ezberletildiği günümüz dünyasında, her gün biraz daha az hayal kuruyoruz.  “Masal Masal İçinde” bir masallar toplamı; ders vermeyen, düş gücü gerektiren ve oyun sonrasında da konuşulması gereken bulutun, güneşin, rüzgarın, dağın başrolde oldukları bu masal dünyası küçüklere olduğu kadar büyük çocuklara da sesleniyor.

Tek Perde/55 dakika

Tek Fiyat: 15 TL