Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali

17. Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali’nin Ardından

Değişik yazılarımda değindiğim konuları bir araya getirerek 17. Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali’nin ardından bir değerlendirme yapmak için notlarımı topluyordum ki, Mimesis’ten Ayşan Sönmez ve Fırat Güllü’nün, Prof. Dr. Dikmen Gürün ve Leman Yılmaz ile yaptıkları bir söyleşi yayımlandı. [...]

“Tatil Üçlemesi”nden “Eleştiri Üçlemesi”ne – Tiyatroda Yazarın ve Metnin Değerlendirilmesi

29-30 Mayıs 2010 tarihlerinde 17. İstanbul Uluslararası Tiyatro Festivali kapsamında, Piccolo Teatro ve Teatri Uniti’nin ortak yapımı, Carlo Goldoni’den Tatil Üçlemesi ismi ile sahnelenen oyun ile ilgili 3 eleştiri okudum. 1. Özgür Eren - “Bir Metafor Olarak Tatil Üçlemesi” (3 Haziran 2010-Mimesis) 2. Üstün Akmen - “Bu [...]

“Yazarın Temsil Edilirliği ve Oyunun Sürükleyiciliği” Üzerine

Üstün Akmen, 6 Temmuz 2010 tarihli Evrensel’deki “Bu örnek, Carlo Goldoni’yi temsil eder mi?: ‘Tatil Üçlemesi’” başlıklı yazısında, 29 Mayıs ve 30 Mayıs tarihlerinde Piccolo Teatro ve Teatri Uniti’nin ortak yapımı olarak Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali’nde sergilenen Carlo Goldoni’nin “Tatil [...]

Bu Örnek, Carlo Goldoni’yi Temsil Eder Mi?: ‘Tatil Üçlemesi’

Carlo Goldoni (1707–1793), 1754 yılında Modena kentinden Milano’ya, oradan da Venedik’e geçmiş. Goldoni, 1787 yılında yayımlanan “Memories- Anılar” başlıklı kitabında (II. kısım, XXIII. bölüm) bu gezisini şöyle anlatmakta: “Yolculuğum sırasında Brenta Irmağı’nın iki kıyısı boyunca sıralanan ve görkemleri [...]

“Ben Yaptım, Oldu” Deyince Performans Oluyor mu?

“Ben Yaptım, Oldu” Deyince Performans Oluyor mu?

Bir Çetin Sarıkartal projesi olan Yanlış Anlama, 17. Uluslararası İKSV Tiyatro Festivali'nde ilk kez seyirci ile buluştu. Albert Camus'nün yazdığı Yanlış Anlama adlı oyunun metni, 2. Dünya Savaşı arka planında modern insanın, yaşamı bir varoluş krizi olarak yaşamaya mahkum edilişini konu alıyor. Soğuk ve kasvetli Avrupa [...]

Kendinizi Politikacılara Bırakmayın, Kendi Kendinizi İyileştirmeye Bakın: ‘Elektra’

17. ULUSLARARASI TİYATRO FESTİVALİ’NİN ARDINDAN… Tadashi Suzuki, hiç kuşkusuz 20.Yüzyılın ve yüzyılımızın çok önemli bir tiyatro yorumcusu. 1998 yılında 10. Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali’nde “Dionysos” adlı oyun ile ülkemize ilk kez konuk olmuş: “Bilinç bir hapishanedir ve bu hapishanenin duvarları [...]

Sutra ve “Yeni” Oryantalizm

Aslında Sutra ile ilgili bir yazı planlamıyordum.  “Çıkışta kulak misafiri olduğum bir seyircimizin küçümseyerek söylediği en son şeydi "sutra": akrobasi gösterisi! 1500 yıllık bir manastırın ve yüzyıllardan günümüze damıtılarak gelmiş bir düşünce/inanç geleneğinin ve felsefenin meditasyona dönüşmüş [...]

Talimhane Tiyatrosu / Akbank Sanat – Piyano(la): “Çehov Kolajı” ve İKSV’ye Sorular….

70’li yılları hatırladım. İstanbul’daki Tiyatro kadroları “dev” isimlerden oluşuyordu. O zamanlar sahnede görünen oyuncunun alkışlanması adeti yaygın değildi. Ama oyuncu sahnede görününce salondaki “dalgalanma” o alkıştan daha samimi idi.  İKSV’nin Festival broşüründeki “Aralarında Tilbe Saran, Cüneyt [...]

Tiyatro Festivali ‘Damıtılmış Kırmızı’yla kapandı

Tiyatro Festivali ‘Damıtılmış Kırmızı’yla kapandı

17. Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali dün akşam Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'de oynayan Guy Cassiers, Jeroen brouwers'in otobiyografik ögeler taşıyan romanından uyarladığı "Sunken Red" (Damıtılmış Kırmızı) adlı tek kişilik oyunla çıtayı düşürmeden noktalandı. Oyun, şimdi ve geçmişi tek bir sahnede,  video [...]

“Airswimming” – Biraz Nefes İçin Birkaç Kulaç

"Airswimming" Soft G Productions'ın ilk ürünü olarak bu yıl 17. İKSV Uluslararası Tiyatro Festivali'nde ilk gösterimini gerçekleştirdi. Genç İngiliz yazar Charlotte Jones'un gerçek bir hikayeden yola çıkarak yazdığı oyun 1920'ler İngiltere'sinde iki kadının bir akıl hastanesinde birlikte geçirdikleri elli yılı [...]

 Page 1 of 6  1  2  3  4  5 » ...  Last »