Tiyatro Bereze’den Kayıp Eşya Bürosu

Tiyatro Bereze, 2010-2011 sezonunda Sevim Ak’ın aynı adlı öyküsünden uyarladığı Kayıp Eşya Bürosu ile seyirci karşısına çıkıyor.


YAZAN: Sevim AK

OYUNLAŞTIRAN: Elif TEMUÇİN, Firuze ENGİN
OYNAYANLAR: Güray DİNÇOL, Firuze ENGİN, Bilge GÜLTÜRK
REJİ ASİSTANI ve TEKNİK: Eren AZAK
KOSTÜM – AKSESUAR TASARIM: Hilal POLAT

Oyun, sahibi tarafından takside unutulan sardunya çiçeğinin kayıp eşya bürosuna gelmesiyle başlar. Kayıp eşya bürosunun sakinleri yeni gelmiş ve unutulmuş olmanın hüznünü yaşayan sardunyaya başta merak ve çekinceyle yaklaşırlar. Sardunya burada olmaktan hoşnut değildir, mutsuzdur , evine geri dönmek istiyordur. Kayıp eşya bürosunun eskileri, ona kendi hikayelerini anlatırlar. Ve burada olmanın hiç de kötü bir şey olmadığına ikna etmeye çalışırlar sardunyayı. İhtişamli günlerini özleyen bir tiyatro kostümü, bulunduğu evin acı tatlı tüm anılarına ortak olmuş telefon, hayatı yollarda geçmiş eski bir valiz, dans pistlerine ait şık bir kadın ayakkabısı, üzerine yazı yazılmasını istemeyen kağıt, ıslanmaktan nezle olmuş bir

şemsiye gibi sayısız obje hikayeleriyle Sarduya’yı yabancı olduğu bu kayıp eşya dünyasına alıştırmaya çalışırlar. Sardunya içinse bu alışma süreci hiç kolay değildir.

Unutulmuş olmanın acısına, ihtiyacı olan ışıktan yoksun karanlık büronun ortamı eklenince sardunyayı bir umutsuzluk sarar. Sardunya hiç tanımadığı bu yerde, yeni arkadaşlarının arasında mutlu olabilecek midir? Gece olup herkes uykuya daldığında Sardunya yalnız başına ağlar ve hiç uyuyamaz. Sabah olup güneş doğduğunda kayıp eşya bürosunun sakinlerini bir sürpriz beklemektedir.

Bir Obje Tiyatrosu Çalışması Olarak Kayıp Eşya Bürosu

Çocuğun objeyle ilişkisi doğumun hemen ertesinde, dokunma duyusunun gelişimiyle başlar. Yine çocuk için iletişimsel becerilerin ve düş gücünün gelişmesinde objeler son derece önemlidir. Çoğu zaman çocuğun ilk ya da en değişmez oyuncakları gündelik nesnelerdir. Gündelik nesnelerin sahnede kendi özgün biçimlerini koruyarak canlandırıldığı ‘obje tiyatrosu’ bu gün çağdaş çocuk tiyatrosunda önemli bir tür olarak kabul edilmektedir. Tiyatro BeReZe’nin ikinci obje tiyatrosu çalışması olan Kayıp Eşya Bürosu’nda; sardunyanın yaşadıkları çocuklar için oldukça tanıdık bir eylem olan ‘gerçek bir nesneyi oynatma’ yoluyla anlatılmaktadır. Bir başka deyişle Kayıp Eşya Bürosu’nun başrol oyuncuları nesnelerdir.

Çocuk edebiyatının tanınmış yazarlarından Sevim Ak’ın aynı adlı hikayesinden uyarlanan oyunda; çocukların okula başlarken yaşadığı ürkekliğin arkadaşlıklar kurarak dönüşüme uğraması, sardunyanın yeni yaşamına alışma çabasıyla benzerlik taşımaktadır.

Tiyatrobereze

Yorum


işlemi tamamlayınız: