Maya Sahnesi: İstiklal Caddesi, Halep Pasajı, Kat 2, Beyoğlu
Rezervasyon ve iletişim:
0 212 252 74 52 – 0 535 646 04 44
Biletler Maya Sahnesi gişesi ve Biletix’te.
EKİM PROGRAMI
15 Ekim 20.30 “Otobüs” / BGST Tiyatro Boğaziçi – 90 dk. – Tek Perde
16 Ekim 18.00 “Yüksek Derece” / Gnlev – 100 dk. – İki Perde
19 Ekim 20.30 “Kökler” / Karmadrama – 80 dk. – Tek Perde
20 Ekim 20.30 “Selam Sana Shakespeare” / BGST Tiyatro Boğaziçi – 75 dk. – Tek Perde
21 Ekim 20.30 “Üstü Kalsın” / Tiyatro Gerçek – 60 dk. – Tek Perde
23 Ekim 18.00 “Molière Efendi” / BGST Tiyatro Boğaziçi – 75 dk. – Tek Perde
26 Ekim 20.30 “Kökler” / Karmadrama – 80 dk. – Tek Perde
27 Ekim 20.30 “Selam Sana Shakespeare” / BGST Tiyatro Boğaziçi – 75 dk. – Tek Perde
28 Ekim 20.30 “Üstü Kalsın” / Tiyatro Gerçek – 60 dk. – Tek Perde
29 Ekim 20.30 “Yeni Bir Hayat İçin” / BGST Tiyatro Boğaziçi – 100 dk. – İki Perde
30 Ekim 18.00 “Yüksek Derece” / Gnlev – 100 dk. – İki Perde
OYUNLAR HAKKINDA
“Otobüs” / BGST Tiyatro Boğaziçi
Yazan-Reji: Sevilay Saral
Dramaturji: Kolektif Kadın Çalışması
Oyunculuk ve Hareket Yönetimi: Metin Göksel
Koreografi: Banu Açıkdeniz, Gülcan Küçük
Afiş Tasarım: Zeycan Alkış
Kostüm: Nilgün Ilgıcıoğlu, Özlem Pehlivaner
Işık Tasarım:Cüneyt Yalaz, Zilan Kaki
Işık-Efekt: Gülsen Özbekar, Sezin Gündoğan
Müzik: Diler Özer, İbrahim Odak, Rümeysa Çamdereli, Volkan Kaplan
Oynayanlar: Aysel Yıldırım, Ayşan Sönmez, Banu Açıkdeniz, Başak Doğan, Gülcan Küçük, Nihal Albayrak, Pınar Gümüş, Sema Merve İş, Senem Han, Zeynep Okan
Bir otobüste yolculuk eden on kadın…
Bayan Kahverengi… Bayan Yeşil… Bayan Turuncu… Bayan Kırmızı… Bayan Sarı… Bayan Mavi…. Bayan Pembe… Bayan Siyah… Bayan Gri… Bayan Beyaz…
Hepsi birbirinden farklı, hepsi birbirinden renkli…
Metni Sevilay Saral tarafından yazılan oyunda bir otobüste yolculuk eden, yaşamları birbirinden farklı on kadın; tesadüfen buluştukları bu yolculuk boyunca kendilerini “namus”u konuşur buluyorlar. Otobüs, Türkiye’de çok tartışılan bir konu olan namusu tiyatronun diliyle tartışma çabasında olan bir oyun olarak tasarlandı. Oyun, namusun ne demek olduğuna ve bu kavramın hayatlarımızdaki işleyişine feminist bir gözle bakmayı; sahnedeki bir değil birçok namus hikâyesiyle bu soruları seyirciyle birlikte tartışmayı hedefliyor.
Oyun XI. Direklerarası Seyirci Ödülleri kapsamında en iyi koreografi dalında ödül almıştır.
“Üstü Kalsın” / Tiyatro Gerçek
tiyatrogerçek tarafından sahnelenen, Cemal Süreya’nın şiirlerinden ve bazı düzyazı metinlerinden oluşan, müziğin şiirlere eşlik ettiği tek perdelik bir gösteri. Simgeler ve çağrışımlarla düzenlenmiş sahne atmosferinde Hakan Gerçek ve Tilbe Salim şairin büyüleyici şiirlerine hayat veriyor.
Cemal Süreya’nın şiirleri
Metin ve yöneten: Atilla Birkiye
Oyuncular: Hakan Gerçek, Tilbe Salim
Müzik: aria (Cengiz Onural – Bora Ebeoğlu)
Işık ve yönetmen yardımcısı: Sema Öztaş
“Selam Sana Shakespeare” / BGST Tiyatro Boğaziçi
Reji, Kurgu ve Metin Yazımı: Aysel Yıldırım, İlker Yasin Keskin, Özgür Eren
Reji, Kurgu ve Metin Yazımı Danışmanı: Uluç Esen
Dekor: Uluç Esen
Kostüm: Nilgün Ilgıcıoğlu, Özlem Pehlivaner, Sezin Gündoğan
Işık ve Efekt: Uluç Esen – Nihal Albayrak
Afiş Tasarım: Aydan Çelik
Oynayanlar: Aysel Yıldırım, Burak Akyunak, Duygu Dalyanoğlu, İlker Yasin Keskin, Özgür Eren
William Shakespeare… Şair, oyun yazarı, oyuncu, tiyatro girişimcisi… Dört asır önce yaşamış bir sanatçı. Ne var ki Shakespeare koca asırların arasından rahatlıkla uzanıp omzunuza hafifçe dokunabilir. Peki, bu tiyatrocuyu tüm zamanların insanı yapan nedir? Sanatının bazı sırları olmalı ki üstat oyunlarıyla bize hala dokunabiliyor olsun.
İşte oyunda bu sorulara cevap arıyor; sanatının en önemli yönlerini bir başka deyişle sanatının sırlarını anlatmaya, açıklamaya çalışıyoruz. Bu Shakespeare yolculuğunda Bahar Noktası, Romeo ve Juliet, Hamlet, IV. Henry ve II. Richard gibi oyunlardan sahneler yer alıyor.
Oyun, Assitej Türkiye Merkezi ve Sahne Dergisi Çocuk ve Gençlik Tiyatrosu Ödülleri 2011 kapsamında Jüri Özel Ödülü’nü almıştır.
“Molière Efendi” / BGST Tiyatro Boğaziçi
Reji, Kurgu ve Metin Yazımı: Aysel Yıldırım, İlker Yasin Keskin
Reji, Kurgu ve Metin Yazımı Danışmanı: Uluç Esen
Dekor-Aksesuar: Burak Akyunak, İlker Yasin Keskin, Uluç Esen
Kostüm: Duygu Dalyanoğlu, Nilgün Ilgıcıoğlu, Sezin Gündoğan
Işık ve Efekt: Uluç Esen
Müzik: Jean-Baptiste Lully, 17 Hippies
Afiş Tasarım: Aydan Çelik
Oynayanlar: Aysel Yıldırım, Burak Akyunak, Duygu Dalyanoğlu, İlker Yasin Keskin, Özgür Eren
Bundan üç asır önce, sadece dört yüz bin insanın yaşadığı Paris’te, sarı ve yeşil giysileri içinde bir delikanlı… Bir halıcının oğlu… Yattığı yerden kalkıp önündeki pencereden boşluğa bakma cesaretini gösterir. O küçücük pencereden kıpır kıpır Paris’i görür. Görgüsüz burjuvalar, münasebetsiz soylular, efendiler ve uşaklar, zorba babalar ve birbirine kavuşmak için çırpınan âşıklar… Bir atlıkarınca misali Molière’in etrafında dönüp durmaktadır.
Halıcının oğlu parmak uçlarında azıcık daha yükselir; küçük penceresinden sadece Paris’i değil tüm dünyayı, tüm çağını görür. Taşların yerinden oynadığı, bugünün temellerinin atıldığı o çağa bakarken bir yandan da hınzırca gülümsemektedir. Tıpkı arı kovanına çomak sokan yaramaz bir çocuk gibi…
Oyunumuzda Molière’in hayatından bazı önemli kesitleri canlandırırken, Cimri, Kibarlık Budalası ve Hastalık Hastası gibi ilk günkü değerinden bir şey kaybetmeyen büyük eserlerinden sahnelere de yer verdik. Ve bu büyük tiyatro ustasını, oyunlarındaki panayır canlılığı içinden anlatmaya çalıştık.
“Yeni Bir Hayat İçin” / BGST Tiyatro Boğaziçi
Yazan: Uluç Esen, Cüneyt Yalaz
Oynayan: Cüneyt Yalaz
Prodüksiyon-ışık-efekt: Uluç Esen
Tiyatro Boğaziçi’nin 2000’li yılların başında sahnelemeye başlamış olduğu Yeni Bir Hayat İçin yeni bir yorumla seyirci ile buluşuyor. Metni Cüneyt Yalaz ve Uluç Esen tarafından yazılan, Cüneyt Yalaz’ın oynadığı tek kişilik oyun güncel bir yorumla yeniden sahnede.
Yeni Bir Hayat İçin her açıdan sıradan ve ortalama bir hayat süren Selim Özben’in yeni bir hayat kurma “maceralarını” anlatır. Selim doğa sporlarından internete, gece hayatından sanat kurslarına uzanan çeşitli alanlarda kendine farklı bir kimlik kurmaya çalışır. Ama sıradan bir orta sınıf üyesi olan Selim ne kendisiyle ciddi bir hesaplaşmaya girebilir ne de onu çevreleyen toplumsal koşullara müdahale edebilir. Günümüz insanının doğaya, sanata, insan ilişkilerine ve toplumsal olaylara yönelik tüketici ve yüzeysel yaklaşımının tartışıldığı Yeni Bir Hayat İçin sululuğa kaçmayan mizahi bir anlatımı tutturmaya çalışıyor.
“Kökler” / Karmadrama
Yazan: Arnold Wesker
Türkçeleştiren: Cevat Çapan
Uyarlayan: A.Togay Kılıçoğlu
Yöneten: A. Togay Kılıçoğlu
Oynayanlar: Murat Altınok, Akant Çetin, Sema Şahingöz, Kadim Yaşar,
Damla Özen, Nevin Efe, Eriş Akman, Berk Balcı, Rüya Kanık
Dekor-Kostüm: Damla Özen
Ses-Işık: Tuba Altınok
Arnold Wesker’in yazıp, Togay Kılıçoğlu’nun yeniden kaleme alarak günümüze uyarladığı oyun, kendi cümlelerimizi bulma yolculuğunu anlatmaktadır. Seçimlerimiz ve hayatlarımızla oluşturduğumuz kendi dünyamız aslında köklerimizle geleceğimiz arasında kalan zaman mıdır? Ya inandıklarımız uğruna göze aldıklarımız?
“Bildiklerini öğretmeli insan, bir kişi de olsa çıkaracağım bu yangından!”
“Yüksek Derece” / Gnlev
Yazan: Turgay Doğan& Fahrenheit
Yöneten: Turgay Doğan
Müzik: Men With A Plan
Oyuncular:
BİR: Günışığı Zan
İKİ: Tolga Akman
ÜÇ: Fahrettin Eren Dinler
DÖRT: Öykü Oktay
BEŞ: Emre Taştekin
ALTI: Uğur Küçükdağ
YEDİ: Sarper Çelikbaş
SEKİZ: Reyhan Nur Çalıkoğlu
Kostüm: Mustafa Doğulu
Video: Turgay Doğan
Maket Tasarım: Katrin Köhler
Yönetmen Yardımcısı: Mustafa Doğulu
Fotoğraf: Zeynep Güçlüten
Işık Op: Kayahan Binnetoğlu
Ses Op: Yunus Emre Obut
Dekor: Uğur Küçükdağ
Yapım Asistanı: Tuğçe Tuncalı
Basın ve Halkla İlişkiler: Ayça Güçlüten
Sıcak…
Öldürücü bir sıcak!
Altı şeritli otoyolun kenarında aile mirası bir motel:
SUNSHINE MOTEL.
102 no’da kalan çift uluyana kadar sevişiyordur. Evlilik hayalleri kuruyordur.
406 no’lu oda ayakkabılarla doludur…
303’de bir internet blogcusu yayındadır…
305’de atıyla birlikte bir kovboy…
404’e ise yeni bir müşteri gelmiştir. Onu hangi rüzgârın bu motele attığı bilinmez…
…
motelden çıkmak imkansızdır.
Dışarıda öldürücü bir sıcak hüküm sürmektedir artık.
Cırcır böceklerinden başka bir şey yoktur sanki…
Sonunda onlar bile susacaktır.