Tek Kişilik Ama Çok Kalabalık Hikâyeler…

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Oyuncu sahnede yalnız olsa da seyirciye ulaşan hikâye çoksesli, çok nefesli, çok karakterli… Ali Poyrazoğlu izleyiciye Beyoğlu’nun ‘şıngır şıngır’ çağını, Fırat Tanış ‘insanın unuttuğu özü’nü, Sumru Yavrucuk kadınlara ‘aslında özgür olduklarını’ anımsatmak üzere sahnede… Haftanın tek kişilik oyunlarından önerilerimizdir…

Tek kişilik ama çok kalabalık hikâyeler...

Mutfaktan özgürlüğe yolculuk…
SHIRLEY VALENTINE/ÖZKAYA YAPIM

Sumru Yavrucuk’un 2015’te prömiyer yapan ve 400’den fazla kez sahnelenen tek kişilik oyunu, çağdaş bir kadın özgürleşme hikâyesi. Willy Russell’ın ‘Shirley Valentine’ adlı eserinden uyarlanan oyun, 40’larına kadar kendini evine, çocuklarına adamış, mutfağının duvarları arasına sıkışıp kalmış bir kadının bir Bodrum tatili vesilesiyle onu boğan, yok eden sınırlardan kurtuluşunu yer yer hüzünlü ama daha çok eğlenceli bir dille anlatıyor. Sumru Yavrucuk’un seyirciyi hızla hikâyeye dahil ettiği yetkin performansına Selmin Artemiz’in canlı müzikleri eşlik ediyor. Bu akşam 21.00’de Urla Dam’da.

Tek kişilik ama çok kalabalık hikâyeler...

Ali Poyrazoğlu’nun Beyoğlu’su
ŞINGIR ŞINGIR BEYOĞLU BASAMAK YAPIM SAHNE SANATLARI

Geçen sene 60’ıncı sanat yılını geride bırakan, sadece tiyatro değil yazar, çevirmen ve televizyoncu olarak da kendi deyişiyle ‘içindeki orkestradan’ çoksesli bir üretim çıkaran Ali Poyrazoğlu’ndan özgün bir doğaçlama. Oyun ismiyle tiyatro perdelerinin çok ağır olması ve demir çubuklarla açılırken çıkardığı ‘şıngır şıngır’ seslerine bir selam yolluyor. Tiyatroya gözlerini ‘şıngır şıngır açılan perdelerin olduğu Beyoğlu’nda açan oyuncu, tek kişilik gösterisinde seyirciyi yaşanmışlıklarla dolu, ağlatmaya da güldürmeye de aday bir sohbet başlatıyor… Bu akşam 21.00’de Kadıköy Selamiçeşme Özgürlük Parkı Amfi Tiyatro’da.

Tek kişilik ama çok kalabalık hikâyeler...

Öykümü nasıl anlatırım?
ON İKİNCİ EV/MELEK CEYLAN VE EKİBİ

Duyulmayan bir kadın nasıl yapar da sesini duyulur, kendini görülür kılar? Sesiyle yapamıyorsa eğer, karşısındakiyle diyalog kurmanın başka başka yollarını bulabilir mi? Oyunun anlatıcı/ oyuncusu Melek Ceylan evleri, şehirleri, geçmişten sırtlandığı hikâyeleri anlatmanın bir yolunu arayan bir kadın olarak karşımızda. Sessizlikten bir ses, bakıştan bir eylem yaratmaya çalışıyor. Oyuncunun hayatından otobiyografik öğeler kullanılarak yaratılan oyun, bir tür seyirciye ‘ulaşma’ çabası. Yarın 16.00’da, Moda Sahnesi’nde.Tek kişilik ama çok kalabalık hikâyeler...
Tek kişilik türkü müzikali
FIRAT TANIŞ İLE GELİN TANIŞ OLALIM/DONKİŞOT TİYATRO&ORGANİZASYON

Fırat Tanış şiirlerle, deyişlerle, türkülerle, hikâyelerle kalabalık, dolu dolu bir yola çıkarıyor izleyicilerini. Yunus Emre’nin, Nesimi’nin, Pir Sultan Abdal’ın, Karacaoğlan’ın, Dadaloğlu’nun ‘yol’unda geziyor. İnsanın özünde kalan iyiliği, yan yana olabilmenin kıymetini, farklılıklarımızla eşit durmamız gerektiğini, kibrin zehrini yumuşak bir tondan anlatıyor. Semih Çelenk’in yazıp yönettiği bu ‘tek kişilik türkülü oyun’da Tanış’ın güçlü performansına sahnede Cem Erdost İleri, Mehmet Taylan Ünal, Sitar Sertaç Şanlı ve Mesut Ulusan enstrümanlarıyla eşlik ediyor. 27 Temmuz Perşembe, Kadıköy Selamiçeşme Özgürlük Parkı Amfi Tiyatro’da.Tek kişilik ama çok kalabalık hikâyeler...
Kişisel bir başkaldırı
YAN ROL/TİYATRO MİTOS

Sadece profesyonel mesleğinde değil, özel hayatında da kendisini hep ‘yan rol’ olarak bulan bir kadının susmayı bir kenara bırakıp bir sorgulama ve yüzleşme sürecine girişini anlatıyor oyun. Çağdaş yerli oyun yazınının dikkat çeken isimlerinden Deniz Madanoğlu’nun kaleme aldığı ‘Yan Rol’, Merve Polat’ın tek kişilik performansına teslim. Karakterimiz alamadığı rollerden ailesiyle ve en yakın arkadaşıyla ilişkisine uzanan bir kişisel başkaldırıya girişirken, hayatın içindeki iktidar ilişkilerini de didikliyor. 28 Temmuz Cuma 20.30’da, Şişli Tiyatrosu’nda.

Hürriyet

Paylaş.

Yazarın bütün yazıları için: Bahar Çuhadar

Yanıtla