Ekip Tiyatrosu Mart Programı

“KARA SOHBET”, “PARTİ” ve “LARGO DESOLATO”

Maya Cüneyt Türel Sahnesi’nde!

KARA SOHBET
EKİP’in yeni oyunu, ünlü Belçikalı yazar Amêlie Nothomb’un “Cosmétique de l’ennemi” adlı romanından uyarlanan “Kara Sohbet”, Mart ayında da Maya Cüneyt Türel Sahnesi’nde izlenebilir!… Oyun gün ve saatleri için www.ekiptiyatrosu.com adresini ziyaret edebilir veya 0506 393 75 11 numaralı telefonu arayabilirsiniz.

Biletler Maya Cüneyt Türel Sahnesi gişesinde ve Biletix‘te!

“Jérôme Angust, sırasını beklediği odada teklifsizce yanına yaklaşan Textor Texel’le konuşmaya hiç mi hiç niyetli değildir. Ne yazık ki karşısındaki yabancı, onun niyetini pek de önemser görünmemektedir. Angust’ün kendini bir müddet sonra içinde buluverdiği, başlangıçta fazlasıyla önemsiz ve zararsız görünen sohbet koyulaştıkça, rengi de değişir…”

Amêlie Nothomb’un “Cosmétique de l’ennemi” adlı romanından

Çeviren:                                               Seda Güney

Uyarlayan ve Yöneten:                        Ayça Seymen Şimşek

Reji Asistanı:                                       Ceyda Yücesan

Dekor, Kostüm, Işık, Makyaj:  EKİP

Afiş ve Broşür:                                    Gizem Hız

Stüdyo Fotoğrafları:                             Burak Bulut Yıldırım © Burak Bulut Fotoğraf Atölyesi

Sahne Fotoğrafları:                             Onat Esenman

Oynayanlar:                                        Murat Engiz, Ender Sakallı, Ceyda Yücesan, Özlem Ulukan, Erdi Eroğlu, Can Esendal.

Süre:                                                   Tek Perde / 75 dakika.

HER SALI!

PARTİ

Prömiyeri 18. İstanbul Tiyatro Festivali’nde gerçekleşen “Parti”,

5, 12, 19 ve 26 Mart SALI, saat 20.00’de, SahneHâl‘de!…

Biletler SahneHâl gişesi ve MyBilet‘te!…

“Metehan, Hakan, İsmail, Müge, Pınar ve Sezin, 15 seneye yakın dostlukları üniversite yıllarına dayanan 6 eski arkadaştır… Sıkı dostlukları mezuniyetlerinin ardından sekteye uğramış, sonraki yıllar içinde görüşememiş olan bu eski dostlar, Metehan’ın kısa süre sonra evleneceği nişanlısı Zeyno tarafından organize edilen sürpriz bir bekârlığa veda partisinde yıllar sonra ilk kez bir araya gelirler…”

Yazan* ve Yöneten:                            Cem Uslu

Dramaturg:                                          Ayça Seymen Şimşek & Seda Güney

Reji Asistanı:                                       Tuğba Balcı

Dekor, Işık, Kostüm:                           EKİP

Işık, Ses Kumanda:                             Engin Aydın

Afiş, Broşür:                                        Duygu Yetiş

Stüdyo Fotoğrafları:                             Burak Bulut Yıldırım © Burak Bulut Fotoğraf Atölyesi

Sahne Fotoğrafları

ve Tanıtım Filmi:                                  Erdem Yetiş

Oynayanlar:                                        Ertürk Erkek, Sercan Gülbahar, Elif Bilgiç, Ayşegül Uraz, Simel Aksünger, Cem Uslu, Duygu Yetiş, Tuğba Balcı.

Süre:                                                   Perde arası dâhil 160 dakika.

* Oyunun yazımında EKİP çalışmasından faydalanılmıştır.

HER ÇARŞAMBA! (Son Oyunlar!)

LARGO DESOLATO

22nd SETKÁNÍ/ENCOUNTER The Marta Award / Festival Director Award ve XII. Direklerarası Seyirci Ödülleri / Canlandırmada Bütünlük (Ensemble) Ödülü sahibi “Largo Desolato” her Çarşamba sahnede!…

6, 13, 20 ve 27 Mart ÇARŞAMBA, saat 20.00’de, SahneHâl‘de!…

Biletler SahneHâl gişesi ve MyBilet‘te!…

“Leopold Kopriva, yazdığı bir yazıyla, faili meçhul olarak kalması istenen bir davayı aydınlatmıştır. Şimdi bu yüzden, kim ya da ne oldukları tam olarak anlaşılamayan ‘birileri’ tarafından, ne ya da nerede olduğu bilinmeyen ‘bir yer’e götürülmekle tehdit edilmektedir. Bunun gerçekleşmemesi için yapması istenense, söz konusu yazıyı yazanın kendisi olduğunu inkâr etmesidir. Böylelikle dava yeniden faili meçhul kalacaktır…”

Yazan:                                     Václav Havel

Çeviren:                                   Ülkü Akbaba & Kemal Boztepe

Yöneten:                                  Cem Uslu

Dramaturg:                              Ayça Seymen Şimşek

Reji Asistanı:                           Ayşegül Uraz

Özgün Müzik:                          Necati Doğa Ebrişim

Makyaj Tasarım:                      Duygu Yetiş

Dekor, Işık ve Kostüm:            EKİP

Işık Kumanda:                         Elif Bilgiç

Ses Kumanda:                        Engin Aydın

Afiş ve Broşür:                        Duygu Yetiş

Fotoğraf ve Video:                   Erdem Yetiş, Onat Esenman.

Oynayanlar:                            Simel Aksünger, Erman Bağrı, Ertürk Erkek, Sercan Gülbahar, Ömer Fırat Köker, Ayşegül Uraz, Cem Uslu, Duygu Yetiş.

Süre:                                       Perde arası dâhil 110 dakika.

WEB: www.ekiptiyatrosu.com

TELEFON: 0506 393 75 11.

E-MAIL: tiyatro@ekiptiyatrosu.com

FACEBOOK: facebook.com/EkipTiyatrosu

TWITTER: twitter.com/EkipTiyatrosu

SahneHâl: Büyükdere Caddesi. Eski Osmanlı Sokak. No: 3/A. Mecidiyeköy / İstanbul.
(Mecidiyeköy meydanındaki Şişli Emniyet Müdürlüğü’nün hemen arka bitişiği. Sokağa girer girmez solda.) TEL:

Maya Cüneyt Türel Sahnesi: İstiklal Caddesi. Halep Pasajı (Atlas Pasajı Karşısı) Kat: 2.

Beyoğlu/İstanbul.

KARA SOHBET için ne dediler?

“Sohbetinize doyulmuyor…”

Seçkin Selvi / Çevirmen – Eleştirmen

PARTİ için ne dediler?

“Hiç sarkmadan soluk soluğa izletiyor kendini. Sanırım Parti EKİP için bir tür ‘catharsis’-arınma olmuş. Bu yüzden Cem Uslu’nun yönetmenliği olsun, Simel Aksünger, Ertürk Erkek, Sercan Gülbahar, Elif Bilgiç, Ayşegül Uraz, Cem Uslu, Duygu Yetiş ve Tuğba Balcı’nın oyunculukları olsun her türlü övgünün üstünde. Sanki oynanmıyor, yaşanıyor… Kaçırmayın.”
Erdoğan Mitrani (Eleştirmen / Şalom Gazetesi) – 28.11.2012

“Oyun bittiğinde aklımda kalan tek bir cümle var: İyi bir metin, iyi oyunculuklarla iki saat çok da güzel izlettiriyor kendini. “Parti”; EKİP’in gerçekten o ekip ruhu denen duyguyu hissettirdiği, enerjinin hiç düşmediği, seyirciyi çoğu zaman soru işaretlerine boğduğu çok iyi bir oyundu.”

Nihan Bora (Gazeteci – Eleştirmen / Milliyet Sanat Dergisi & Portali) – 27.11.2012
“Hatırlamak, unutmak, suça ortak olmak, nefret, yüzleşmek, tahammülsüzlük, utanmamak… bir sistemin tutumunun, küçük burjuva ahlâkının ve toplumsal belleğin zayıflığının otopsisi… Kötülüğün nasıl sıradanlaşabileceği ve herkesin haklı ve kendine göre nedenleri olan bir düzende bir bireyin nasıl birden kurban haline gelebileceği…
… EKİP Tiyatrosu, izleyiciye akıllarda kalacak olan bir oyun hediye etmeyi başarmış.”

Nayat Karaköse (Gazeteci – Eleştirmen / AGOS Gazetesi) – 16.11.2012
“En az altı oyuncunun neredeyse başından sonuna kadar sahnede olduğu, bunlardan hiçbirinin başrol olmadığı ve tempoyu hiç düşürmemek zorunda oldukları bir oyunun altından alınlarının akıyla kalkmışlar… EKİP, oyunun içinde kurdukları tempoda oyunun ne kadar sürdüğünü seyirciye kesinlikle hissettirmiyor. Hatta oyun bir solukta bitiyor… Ben olsam bu ‘Parti’yi kaçırmazdım…”

Ferhat Uludere (Eleştirmen – Yazar / Taraf Gazetesi) – 27.09.2012

“EKİP Tiyatrosu’nun sahnelediği ‘Parti’ tüm ekibin üstüne düşeni fazlasıyla yaptığı, kulağımıza yer yer fısıldayan, yer yer ‘görmüyor musun?’ diye bağıran, sarsıcı, her dakikası merak uyandırıcı ve daha da önemlisi uzunluğuna rağmen harika performanslarla insanı ayakta tutan çok iyi yazılmış, çok iyi oynanmış bir oyun.”

Hande Sönmez (Gazeteci – Eleştirmen) – 28.05.2012
“Tiyatro seven, “iyi oyun olsa da gitsek” diyen, artık sıtkı sıyrılıp tiyatroya gitmeyen herkese iyi gelecek bir oyun gördüm bu akşam. EKİP TİYATRO Parti’yi iyi ki yapmış, oynamış ve haber vermiş. Ellerine sağlık tüm ekibin! Üstelik iki buçuk saat sürecek diye korka korka gitmiştim, gözümü kırpmadan izledim!”

Handan Salta (Akademisyen – Eleştirmen – Çevirmen) /  20.12.2012 – Facebook

“Ekip Tiyatro’nun TiyatroHal’de oynadığı “Party” oyununu görmeye davet ediyorum tiyatroseverleri. Lorca’nın sözünü ettiği -sıkıntı- sinekler salona girip gözkapaklarımızı ince keskin iğnelerle açık tutarak, başlarımızı hep birlikte uyku gerdanlığına dizemedi :) Party’nin sinekleri uykuyu öldürdü…”

Zerrin Yanıkkaya (Akademisyen – Eleştirmen) /  20.12.2012 – Facebook
“Bu gece Ekip Tiyatrosu’nun “Parti” adlı oyununu seyrettim. Gerçekten gençlerde çok umut var. Bu ekibi yabana atmamak gerek. Emeği geçen herkese çok teşekkürler.”
Tijen Savaşkan (Eleştirmen) /  20.12.2012 – Facebook
“160 dakikalık “Parti” bir daha gösterdi ki tiyatro sanatı uzun da olsa sıkıcı değildir. Zaten mesele oyunun uzunluğu kısalığı da değildir. “Parti” yi düşmeyen merak unsuru, sinematografik yapısı, biraz didaktik olsa da temeldeki iletisi dolasıyla sevdim.İzleyin siz de seversiniz.”

Eser Rüzgar (Eleştirmen) /  05.12.2012 – Twitter   ‏@eserruzgar
“Sezon başından beri otuza yakın oyun izledim. Dertsiz Oyun, Oyun, Sarı Ay, Parti, Pusulasız ilk beşe girer.”
Eser Rüzgar (Eleştirmen) /  22.12.2012 – Twitter   ‏@eserruzgar
“Perde arası dahi tecrübe edilmeyi sonuna kadar hak eden bu iddialı oyunu ertelemeksizin izlemenizi tavsiye etmek neredeyse boynumun borcu.”

“Ekip, Parti, Sinek”  –  komagedya.blogspot.com  /  27.11.2012

LARGO DESOLATO için ne dediler?

“EKİP’in ‘Largo Desolato’su, sıra dışı ve heyecan verici bir deneyim yaşatıyor izleyene. … tiyatromuzda taptaze bir soluk olarak EKİP’e dikkat çekmek isterim.”

Asu Maro / Gazeteci – Eleştirmen

“Güçlü oyunculuklar, yüksek enerji düzeyi, neredeyse koreografik denebilecek bloklama, çarpıcı makyaj ve kostümler seyircinin oyunla ilişkisini hep taze tutarak, kolayca sıkıcı olabilecek bu zor oyunu ilginç ve son derece izlenir kılıyor. … ‘Largo Desolato’, özenli, detaylı, yaratıcı, gayet başarılı bir prodüksiyon.”

Zeynep Aksoy / Eleştirmen

“İstanbul’da tiyatro yapmaya girişmiş gençler bu oyunu izleyip tiyatronun işlevselliği üzerine düşünce üretmeye girişip aralarında tartışabilmeli…”

M. Sadık Aslankara / Eleştirmen

“Ekip Tiyatrosu bir yıl içinde çok önemli bir yol almış. Bundan sonra da böyle gideceğine eminim… Yani bu oyunla birlikte yeni bir tiyatro doğduğunu müjdeliyorlar bize…”

Ferhat Uludere / Eleştirmen – Yazar

“… capcanlı ve her yönleriyle yüzde yüz ‘tiyatro’ kokan EKİP grubunu ‘kazandık’. Bu son sözcüğü kullanmamın nedeni, bu topluluğun Türk tiyatrosu için kanımca gerçekten büyük bir kazanım vadetmesidir.

… Václav Havel’in ‘Largo Desolato’sunu öylesine başarılı ve -en önemlisi- kendilerine özgü bir şekilde sahneliyorlar ki, bunu hakkıyla anlatıp irdelemek, başlı başına bir “eleştiri tezi” olarak yazılabilir.

… ve bundan öte bu yorumu, bu performansı her konservatuvar öğrencisinin ders malzemesi olarak izlemesi/tartışması/yorumlaması gerekir …”

Robert Schild / Eleştirmen – Yazar

‎”Son söz: Ekip Tiyatrosu, ‘Largo Desolato’ ile hiç kuşkum yok bu sezon coşkuyla alkışlanacak oyunlar arasına adını kazıyor.”

Üstün Akmen / Eleştirmen – Yazar

“Seyirciyi sarmalayan sahne düzeni, aksiyonu bol rejisi ve gerilimli müziği sayesinde oyun, derdini sonlara doğru artarak açık ediyor. … İkinci Dünya Savaşı döneminde, dünyanın içine düştüğü saçma ve umutsuz çağın ürünü olan absürd tiyatro akımına dahil bu oyunu sindirmek için, Türkiye’nin ne kadar ‘saçma’ bir dönemden geçtiğini akılda tutmak yeterli…”

Bahar Çuhadar / Gazeteci – Eleştirmen

“Seyirciye müthiş bir görsel seyir keyfi yaşattığı gibi aklını da çalıştırmasını sağlayan; sezonun en yenilikçi, en bağımsız, en cesaretli, en eğlenceli ve en bilmeceli oyunlarından biri…”

Mehmet K. Özel / Eleştirmen

“… EKİP Tiyatrosu, … varmak istediği yere sağlam adımlarla yürüyen bir tiyatro oluşumu. Matematiği oldukça iyi çözülmüş, sezonun en çarpıcı oyunlarından biri olan Largo Desolato da bunun başarılı bir örneği… Gidiniz, etkisinde kalınız.”

Gülin Dede Tekin / Eleştirmen

“… EKİP’in ‘Largo Desolato’sunda kullanılan sahne dili, oyunculuğundan makyaja, sahne tasarımından ışığa, efektlere kadar her şeyiyle, reaksiyonu seyirciye de (topluma da) doğrultmaktadır. … İşte tam da bu nedenle yönetmen Cem Uslu’nun kullandığı semiyoloji ‘Largo Desolato’yu, Dr. Leopold’ün ‘ben böyle yaşayamam’ haykırışlarını seyircinin hafızasına kazıyan, öte yandan baskı sisteminin bir parçası olup olmadığımızı sorgulatan samimi bir tiyatro örneği haline getirmiştir.”

M. Melih Korukçu / Akademisyen – Eleştirmen

“Anti-kahraman Leopold Kopriva’nın sessiz çığlığının tanığı olmak ve en önemlisi sadece iyi tiyatro ve kıvamında oyunculuklar izlemek için, EKİP’i bu sezonun en’leri arasına alıp, ajandaya ekliyoruz.”

Betül Memiş / Gazeteci – Eleştirmen

“Bu, kapkara bir güldürü olarak çok doğru yorumlanmış ve çok iyi oynanmış prodüksiyonda EKİP olarak dekor, kostüm, ışık çalışmalarının ve olağanüstü makyaj tasarımının oyunun başarısına katkısı büyük.”

Erdoğan Mitrani / Eleştirmen

“EKİP, ikinci oyunları ile somut düşünülmüş, düzenli ve özenli bir açık uygulama ile seyirci karşısına çıkıyor. EKİP, gerek repertuarı gerekse de oyun düzeni ve sahneleme olarak ileriye dönük umut vaat eden kolektif bir topluluk, umarım bu anlayış daha da gelişir ve tiyatro hareketi içinde uzun süre varlığını sürdürür.”

Metin Boran / Akademisyen – Eleştirmen