Oyunculuğun Kendini Gösterdiği Bıçak Sırtı Bir Oyun: İki Bekâr

Pinterest LinkedIn Tumblr +

[Doç. Dr. Dilek KURT’un Evrensel Gazetesi’nde yayınlanan haberini okuyucularımızla paylaşıyoruz.]

“Aslında deli gibiyiz ama deli değiliz. Bizi deli eden (kadınlar için) erkekler, (erkekler için) kadınlar!” İlişkiler, ilişkiler… İnsanın kendisiyle olan ilişkisini bile yeterince çözümleyemediği düşünülürse ikili ilişkilerini doğru anlamlandırabilmesi ne kadar mümkün olabilir?

Bu bağlamda, az sonra detaylarına ineceğim “İki Bekâr” adlı oyunun ana çatışma noktasına bu sorunun cevabını koyabiliriz; “Kadın-erkek ilişkilerinde anladığımız ve gerçekte olan” Bu, komedi türü için oldukça zengin malzeme sunan bir konu. Oyunun yazarı da bunu fark etmiş ve oldukça güzel işlemiş. Oyun bir durum komedili sahne ile başlıyor.

Oyunun başlarında ve ortalarında şarkı olarak Jack’in (Emre Kınay) sesinden şu sözleri duyuyoruz; “Adım adım peşimde bu kadın! Nereye gitsem kurtulamadım. Bana kadınları anlayan tek bir adam bulun, dişimi kırayım…” Ve çeşitli durumlarda zaman zaman Shanette’in (Evrim Alasya) cevabı şu; “Ama ben Jack’ten daha… Yani gerçekten daha çok kimseye böyle aşık olmadım…” Zira, oyunun önermelerinden biri şunu söylüyor; “Kararlı bir kadın ne yapar yapar, istediğini elde eder. Bedelleri mi? Çoğu zaman umurunda değildir!’ Dünya tarihi şahidimizdir.”

SEYİRCİNİN İLGİSİNİ HEP CANLI TUTUYOR

Sam Bobrick’in yazdığı, Ekin Tunçay Turan’ın çevirdiği oyunu sahneye koyan Emre Kınay, Dramaturg Ayşegül Hardern, dekor Saldıray Çakar, afiş Başak Gümülcinelioğlu, ses ve ışık Erkan Kalkan, müzikler Serdar Aslan, baş rollerde Evrim Alasya ve Emre Kınay var. Tiyatro Müdürü Cenk Yanılmaz, Genel Koordinatör Nuray Arslan.

Amerikan tiyatrosunun en ünlü komedi yazarlarından Bobrick’in bu oyunu, küçük sürprizleriyle de seyircinin ilgisini hep canlı tutuyor. Elbette Oyunun Yönetmeni Emre Kınay’ın da bunda payı büyük. Kınay oldukça sade bir reji anlayışı içinde olmuş. Bu da oyuncu ve müzisyenlerin oldukça rahat, doğal bir biçimde tüm performanslarını ortaya koyabilmelerine ve seyircinin hemen sahne üzerinde olanlarla organik bağ kurmasına olanak tanıyor. Emre Kınay’ın mimik ve jestleri, Evrim Alasya’nın sahne üzerindeki doğal oyunculuğu oyun sonunda dakikalarca ayakta alkışlanmalarının sebebi.

Haberin devamı için Tıklayınız…

Paylaş.

Yanıtla